Volkswagen XL1, conceptul care consuma 0,9 litri/100 km

Volkswagen a ales Salonul Auto din Qatar pentru a prezenta cel mai economic model, deocamdata la stadiul de prototip. Chiar in Qatar, ca o ironie, pentru ca oamenii de acolo nu cred ca au probleme cu carburantii sau cu pretul lor.

Oricum, Volkswagen a facut o miscare interesanta. O sa va spun putin mai tarziu de ce, acum sa vedem ce au realizat. Masina din poze este conceptul VW XL1, de fapt a treia evolutie sau generatie, cum vreti sa-i spuneti, a conceptului 1L. Prima data a fost aratat in 2002, iar o versiune imbunatatita a fost prezentata in 2009.

Volkswagen XL1 art Volkswagen XL1, conceptul care consuma 0,9 litri/100 kmAcum, la a treia generatie, VW XL1 arata mai aproape de serie ca oricand. Chiar daca rotile spate sunt acoperite, chiar daca spatele pare modelat de vant. Asta pentru ca masina sa aiba un coeficient aerodinamic excelent: 0,186. Cel mai mare plus fata de conceptele anterioare consta in faptul ca interiorul a fost remodelat, pentru ca cei doi ocupanti sa stea unul langa altul si nu unul in spatele celuilalt, ca pana acum.

Vedeti in poze ca interiorul nu mai pare deloc fantezist, ci este chiar unul pe care nu te-ar mira sa-l regasesti intr-un Polo. Ceea ce ma face sa cred ca nu va dura prea mult timp si vom vedea masina in productia de serie. VW chiar spune ca studiaza posibilitatea unei productii in serie limitata.

Volkswagen XL1 art2 Volkswagen XL1, conceptul care consuma 0,9 litri/100 km

Ok, destul cu detaliile nu foarte convingatoare. Ceea ce conteaza foarte mult este motorul. VW XL1 are propulsie hibrida, formata dintr-un motor turbodiesel, cu 2 cilindri, care produce 48 CP si un motor electric care produce 27 CP. Acest ansamblu este cuplat la cutia de viteze DSG, cu 7 trepte.

Consumul mediu al lui XL1 este de 0,9 litri/100 km, asa spun nemtii, iar emisiile de CO2 sunt de 24 grame/km. Masina poate rula pana la 35 de kilometri doar pe baza motorului electric, fara consum de motorina si fara noxe.

Volkswagen XL1 art3 Volkswagen XL1, conceptul care consuma 0,9 litri/100 km

Volkswagen mai spune si ca greutatea redusa a masinii a fost obtinuta prin materiale eficiente, dar mai ieftine, astfel incat o potentiala versiune de serie nu ar avea deloc un pret foarte mare.

Sa vedem ce iese (in serie), va fi foarte interesant. Astfel de masini sunt exact ceea ce trebuie pentru oras. Nu doar masini mari, electrice, care sa te lase-n drum pentru ca s-au descarcat bateriile.

Citeste si: Un articol genial de prost pe incont.ro!

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.