Ai cumpara o masina de drive-test?

Sa va explic care-i treaba cu masinile pe care le vedeti testate aici, pe Motorstory, aceleasi pe care le testeaza si alte publicatii auto. Sunt masini de drive-test, care apartin dealerilor si importatorilor de la noi. Rolul lor in primul an de “viata” este acela de a convinge jurnalistii de calitatile lor, de progresele constructorilor, tehnice si estetice.

Rar am avut la test masini de peste 20.000 km. In general sunt masini rulate de la 0  si 15.000 km, pentru ca nici un importator nu vrea sa riste ca masina de test sa aiba cine stie ce probleme in mainile unui reprezentant al presei.

Service art Ai cumpara o masina de drive test?Dupa cateva luni de rulaj aceste masini sunt inlocuite cu altele, noi, cu alta echipare si alte motorizari. Masinile de pana atunci, cele rulate in drive teste, ajung fie sa fie folosite ca masini de serviciu de catre angajatii dealerului/importatorului respectiv sau sunt bagate la vanzare, ca masini second hand.

Evident, preturile sunt unele destul de bune, iar masinile nu sunt foarte rulate. Dar… atat cat sunt, sunt rulate la turatie maxima, ca sa zic asa. Nu va inchipuiti ca se merge cu ele in regim de raliu, dar totusi… Sunt conduse tare, vad des zona rosie a turometrului si nu sunt prea menajate la gropi.

Partea buna este ca, desi au parte de tratament extrem, masinile astea sunt foarte bine intretinute. Deh.. e service-ul importatorului, de fiecare data cand apare o lovitura, zgarietura, o bataie pe dedesubt sunt reparate atent, cu piese bune. Trebuie sa arate bine in poze, trebuie sa mearga perfect ca sa nu faca o impresie proasta.

Ideea e urmatoarea… tu ai cumpara o astfel de masina? (rulata putin si cu pret bun).

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.