Alimentarea cu GPL, o solutie de reducere a costurilor cu carburantul?

Cum pretul benzinei este tot mai mare, iar recentele proteste cu maruntis n-au rezolvat absolut nimic, este normal ca fiecare incearca sa vada cum poate merge cu masina la un pret rezonabil.

Probabil din aceasta cauza, firmele care ofera si monteaza instalatii de alimentare cu GPL au mult de lucru si o duc bine in perioada asta. Este o solutie pe care multi soferi o iau in calcul pentru masinile cu motoare pe benzina, iar firmele care se ocupa cu montarea unor asemenea instalatii spun ca amortizarea investitiei se face rapid, in 10.000 – 15.000 km.

Dacia Logan GPL Alimentarea cu GPL, o solutie de reducere a costurilor cu carburantul?Avantajul ar fi urmatorul: desi consumul de GPL este mai mare decat cel de benzina, la acelasi motor, gazul este mult mai ieftin. Nu mai stiu cat costa acum (2 lei?), dar este pe la jumatate din pretul benzinei. Deci este clar ca vei reduce costul cu carburantul.

Pe de alta parte, o instalatie GPL omologata, moderna, costa intre 1.000 si 2.000 de lei, in functie de complexitatea motorului pe care urmeaza sa fie montata.

Sa va spun acum, cam cum vad eu aceasta solutie. Da, reduce costurile, dar are si niste dezavantaje pe care eu nu le pot ignora, desi cei care se ocupa cu asta spun ca nu exista nici un pericol/dezavantaj.

In primul rand, din cate am auzit, pentru ca n-am folosit niciodata o masina alimentata cu GPL, puterea motorului scade destul de mult cand se ruleaza cu GPL. De asemenea, se pare ca un motor care arde gaz se uzeaza sensibil mai repede. Deci ai putea sa ajungi mult mai repede la o segmentare si schimbare de supape. Plus ca, stiut fiind faptul ca motorul se uzeaza mai repede, ai putea sa pierzi mult cand vinzi masina.

Mai este si chestia care tine de siguranta. Da, toti cei implicati in fenomen spun ca acele butelii pe care le cari in portbagaj sunt foarte-foarte sigure, omologate, testate si tot asa… Ei spun ca nu explodeaza niciodata. La nivel psihic insa, cred ca as fi destul de stresat sa stiu ca am in spate o butelie sub presiune, cu gaz inflamabil.

Sigur, alimentarea cu GPL este o solutie la care se pot gandi cei ce conduc masini normale, de care au nevoie pentru a lucra (taximetristii) sau pentru cei care circula mult prin oras. Spun asta pentru ca exista si penibilii care pun GPL pe BMW Seria 5 si Mercdes S-Klasse. Chestie tipica unor romani, pentru care ideea ia-ti masina premium, cu motor mare, doar daca o poti intretine! nu inseamna nimic.

Deci, este alimentarea cu GPL o solutie avantajoasa??

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.