Drive test: Citroen DS3 – Rebel cu maniere

De cand n-ati mai vazut un hothatch veritabil de la Citroen? De mult timp, nu? Nu-i nimic, constructorul francez n-a facut decat sa-si pregateasca revenirea in toata aceasta perioada.

Primul rezultat este DS3. O masina pe care o stiti toti, deja, primul model dintr-o serie premium, pe care francezii o ofera cumva paralel cu gama normala. DS3, cum sugereaza si numele, are aceeasi plaforma cu modelul C3. Ba chiar seamana mult la nivelul partii frontale, farurile sunt aceleasi, dar difera grila fata, mai mare si mai agresiva la DS3.

Citroen DS3 THP 150 Drive test art1 Drive test: Citroen DS3   Rebel cu maniere

Spatele insa difera total si face ca DS3 sa fie cu totul altceva. Mult mai dinamic, mult mai placut, cu linii nonconformiste, va avea cu siguranta lipici la pasionatii de moda, la oamenii educati si cu pretentii. Cand l-am vazut prima data, am crezut ca se potriveste in special femeilor, dar nu e asa. M-am simtit foarte bine la volanul masinii asteia rosii, cu plafon alb, mai ales ca are sub capota un motor de 156 CP. Merge de minume si pentru barbati.

Citroen DS3 THP 150 Drive test art2 Drive test: Citroen DS3   Rebel cu maniere

Si nu va inchipuiti cum atrage atentia! La fiecare semafor se vor gasi niste perechi de ochi care cerceteaza cu atentie, mi-am dat seama ca multi cauta o sigla, sa vada ce este si a cui este masina asta.

Combinatia de culori pe care o vedeti pe aceasta masina de test este doar una din zecile de posibilitati intre care clientul poate alege. Asta e si ideea lui DS3, masina poate si personalizata in combinatii de sute de elemente. Culori de exterior, culori pentru plafon, motive pentru culoarea plafonului (cum vedeti la masina testata), culori pentru oglinzi, diferite modele pentru jante, ornamente etc. Nu-i deloc simplu sa cumperi in DS3, pentru ca iti trebuie timp serios sa cauti diferite combinatii care sa te satisfaca. Sigur, toate costa, dar probabil asta e pretul unui proces de fabricatie atat de maleabil.

Citroen DS3 THP 150 Drive test art3 Drive test: Citroen DS3   Rebel cu maniere

Acelasi lucru e valabil si la interior, unde s-a reusit transformarea interiorului lui C3 intr-unul mult mai stilat si mai atractiv. Tocmai prin diferite materiale si culori si alte combinatii de culori. Nici la interior nu e simplu, si aici poti petrece ore bune configurand si alegand diferite elemente.

Habitaclul este la nivelul clasei mici, iar in DS3 te simti bine in doi. In spate pot sta destul de bine 2 persoane, dar senzatia este una de claustrofobie si inghesuiala, datorita montantilor neconventionali. In fata insa, se sta excelent, mai ales pe scaunele pe care le vedeti in poze, care, pe langa faptul ca arata impecabil, au si sustinere laterala.

Toata lumea a vazut in DS3 un concurent pentru Mini. Asa si este, dar cu o precizare: masinile se bat pe acelasi segment, dar sunt diferite in multe privinte. Mini  are designul inconfundabil, care atrage, dar DS3 vine cu unul proaspat si nu mai putin atractiv. In plus, cred ca DS3 bate Mini la posibilitatile de pesonalizare.

Citroen DS3 THP 150 Drive test art4 Drive test: Citroen DS3   Rebel cu maniere

In schimb, la condus, Mini este liderul. Modelul britanic produs de BMW ramane optiunea mai buna pentru cei ce cauta o masina agila, directa, cu comenzi precise, facuta pentru special pentru chestii de genul celor din “Italian Job”. DS3 este o masina dinamica, dar nu la fel de precisa. Este rapida, agila, dar nu extrem de precisa. Directia pe care as fi preferat-o mai tare, precizia schimbatorului de preferat mai buna si suspensiile dure si cam zgomotoase sunt criterii care fac din DS3 o masina buna, placuta, incitanta, dar nu la nivelul lui Mini. E clar.

Citroen DS3 THP 150 Drive test art5 Drive test: Citroen DS3   Rebel cu maniereMasina de test este motorizata de propulsorul de 1,6 litri THP, care produce 156 CP/6.000 rpm si 240/1.400 – 4.000 rpm. Este al doilea cel mai performant motor disponibil si transforma micul DS3 intr-un hothatch foarte distractiv pe un drum virajat, o masina buna pentru momentele de rebel care te apuca uneori pe cate o portiune de asfalt bun. Motorul suna bine, acccelereaza bine si trage de la turatii joase, datorita turatiei mici la care atinge cuplul maxim. N-am ce sa-i reprosez, mi-a placut, nici macar consumul nu este mult peste ce spune Citroen. Oficial, masina consuma in medie 6,7 litri/100 km, valoare care poate fi atinsa daca mergi batraneste. Ceea ce nu e cazul cu masina asta, nu dai atatia bani pentru a economisi cateva sute de grame de benzina. In realitate, cu un stil dinamic, asta insemnand si rulaj calm, constant, dar si plecari furtunoase de la semafor, consumul urban este cam de 11 litri/100 km.

Si, ca sa va fac o idee despre cum se descurca masina, DS3 THP 150 ajunge la 100 km/h in 7,3 secunde si atinge o viteza maxima de 214 km/h. Suspensiile sunt din genul celor tari, placute, dar zgomotoase atunci cand te scutura pe drumuri proaste. Un hothatch bun, dar nu chiar ieftin. Pretul de baza pentru aceasta versiune este de 20.309 euro, dar poate creste daca va bagati “adanc” in posibilitatile de personalizare.

Citroen DS3 THP 150 Drive test art6 Drive test: Citroen DS3   Rebel cu maniere

Si am spus ca este al doilea cel mai bun motor. Exista unul, de fapt tot acesta, dus pana la o putere maxima de 203 CP. Vorbim de versiunea DS3 Racing, produsa intr-o serie limitata, care arata extraordinar, probabil se mica extraordinar, dar la noi are un pret de plecare de 30.100 euro. O suma deja foarte mare, nu stiu daca neaparat justificata. Asa ca versiunea testata, cea de 156 CP este probabil cea mai buna si avantajoas aoptiune, daca vreti un DS3 hot.

Pretul de baza, cel de intrare in gama este de 15.500 euro, dar pentru un motor de 1,4 litri VTi cu 95 CP. Eu as zice ca o masina atata de frumoasa ca DS nu merita un motor atat de mic. Exista si doua versiuni diesel, de 90 CP si 110 CP, dar eu asa sugera unui posibil client ca, daca nu vrea chiar motorul de 156 CP sa opteze pentru cel de 120 CP, benzina (17.800 euro).

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.