Ferrari 458 Italia si ecologia :)

Constructorii de (super)masini care vand cateva mii de unitati pe an, n-ar trebui sa-si faca prea mari probleme cu normele de poluare. Zic si eu, masinile alea sunt atat de performante, dar si atat de rare, incat nu cred ca emisiile lor conteaza pe langa cele ale sutele de milioane de masini de pe planeta.

Ca urmare, constructori gen Ferrari sau Lamborghini nu-si prea bat capul cu cine stie ce tehnologii complicate si scoase ostentativ in evidenta pentru a reduce emisiile de noxe.

E adevarat, ambii constructori cocheteaza cu ideea, mai mult pentru imagine, de a reduce (insignifiant) emisiile: Ferrari mai vine cu cate un model verde (la propriu) despre care spune confuz ca nu stiu ce tehnologie eco are, iar Lamborghini sugereaza cate un diesel performant, discret, prin vocea cate unui oficial.

Ferrari 458 Italia art Ferrari 458 Italia si ecologia :)

Dar la nivelul masinilor de serie, masinile pentru care clientii platesc sute de mii, nu fac nimic. Ce sa faca? Credeti ca milionarului X ii pasa de alea 400 de grame de CO2 pe care le emite V12-ele lui? Nu, nu-i pasa, iar daca zice ca da, o face doar pentru ca-l aud altii.

Tocmai de-asta te cam ufla rasul cand Ferrari anunta ca vine cu o noua tehnologie, eco (!), pentru 458 Italia. Se numeste HELE (High Emotion, Low Emission) si consta intr-un sistem Stop/Start, spun cei de la Carscoop. Va imaginati cum vine treaba, nu? Opresti la semafor si… liniste, se opreste motorul. Pai vrea cineva asta?? Sa opresti un motor V8 de aproape 600 CP, care suna dumnezeieste?! In plus, cum vei fi privit cand se opreste herghelia la semafor? “Uite-l si p-asta, are Ferrari si opreste motorul, sa nu consume!” Radeti voi, dar chestiile astea nu se intampla numai la noi.

Ferrari 458 Italia1 Ferrari 458 Italia si ecologia :)

Si care sunt beneficiile? In oras, evident, pentru ca aici actioneaza sistemul: reducerea emisiilor de CO2 cu 11 procente, de la 307 grame/km la 275 grame/km. Fix nimic, pentru ca oamenii nu merg cine stie cat cu Ferrari-ul in oras (e frustrant) si, in al doilea rand, oamenii merg rar cu asemenea masini. Deci, cu tot sistemul lor, nu se va cunoaste nimic, nici macar in cifre absolute.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.