Iata Peugeot 308 facelift!

Peugeot a prezentat un facelift pentru modelul compact 308 si uitati-va bine, pentru ca avem de-a face cu modificari serioase, care schimba mult prezenta masinii.

Daca am avut vreo problema cu Peugeot in ultimii ani, la capitolul design, a fost cu grila frontala, pe care o faceau tot mai mare, pana a ajuns la dimensiuni ciudat de mari. Pe masini nu foarte mari. Francezii au explorat deja treaba asta cu grila, iar acum si-au dat seama ca trebuie sa gaseasca altceva, pentru ca grile mai mari nu se pot face. Fizic, nu mai e loc.

Peugeot 308 facelift art Iata Peugeot 308 facelift!

Asa ca faceliftul lui 308 vine cu o grila tot mare, dar evident redusa. Plus ca suportul pentru numarul de inmatriculare a fost montat in interiorul acesteia, asa ca efectul de micsorare este si mai pregnant. Ok, asta e o parte buna, dar n-o observi prima data. Pentru ca initial iti atrage atentia noua forma a farurilor. Acestea sunt putin mai stilate si putin mai mici. Suficient cat sa creeze imagine aunei diferente substantiale fata de modelul de pana acum. Nu stiu cum vi se pare voua schimbarea asta, dar mie imi place. In mare parte si pentru ca ma saturasem de vechiul design al lui 308.

Peugeot 308 facelift art2 Iata Peugeot 308 facelift!O alta schimbare consta in locasul proiectoarelor verticale, mai mare acum pentru ca include si o linie de LED-uri sub forma de bumerang.

Spatele este la fel ca pana acum, doar geamul stopurilor fiind usor modificat. Nimic schimbat aici, multi nici nu vor observa ca este vorba de modelul cu facelift.

In ceea ce priveste interiorul, iarasi, nici o modificare. Da, poate ca mai vin cu niste culori si materiale in plus, dar din punct de vedere al structurii si designului, nimic nu s-a schimbat. Ciudat, de obicei constructorii nu rateaza interiorul cand opereaza un facelift.

Peugeot 308 are o gama de propulsoare completa, stim asta deja, dar aceastea ar trebui sa fie mai economice, spun francezii, care u facut mici modificari si au reusit sa scada circa 25 de kg din greutatea masinii.

Sunt disponibile 4 motoare pe benzina:

- 1,4 VTi, 98 CP, cutie manuala cu 5 trepte
– 1,6 litri VTi, 120 CP, cutie manuala cu 5 trepte sau (optional) automata
– 1,6 litri THP, 156 CP, cutie manuala cu 6 trepte sau automata
– 1,6 litri THP, 200 CP, cutie manuala cu 6 trepte (versiunea GTi)

Francezii vin tot cu 4 motoare HDi:

- 1,6 litri HDi, 92 CP, cutie manuala cu 5 trepte
– 1,6 litri e-HDi, 112 CP, cutie manuala cu 6 trepte sau cutie manuala controlata electronic
– 2 litri HDi, 150 CP, cutie manuala cu 6 trepte
– 2 litri HDi, 163 CP, cutie automata sau manuala cu 6 trepte (pentru 308 CC)

Versiunea ECO a lui 308 facelift este cea e-HDi cu motor de 112 CP, iar francezii, care o numesc microhibrid, spun ca are un consum urban redus cu 15%.

Evident, faceliftul se aplica lui 308 hatchback, SW si CC.

Cam atat deocamdata. Dar e foarte important sa-mi spuneti cum vi se pare voua noua parte frontala a lui 308. Am spus, mie imi place, dar vreau sa mai aud pareri de la voi!

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.