Volkswagen va lansa modelul Up, unul care consuma 3 litri/100 km

Nu cu mult timp in urma v-am spus despre conceptul VW XL1, despre care nemtii spun ca afiseaza un consum de 0,9 litri/100 km. Multi ati spus ca un asemenea consum nu poate fi obtinut in conditii reale si ca masina arata destul de ciudat.

Poate ca este adevarat, tocmai de aceea VW va prezenta o versiune realista a acestui concept, de fapt va imprumuta partea tehnica a acestuia unui alt model Volkswagen va lansa modelul Up, unul care consuma 3 litri/100 km, care ar putea debuta chiar spre finalul acestui an.

VW Up art Volkswagen va lansa modelul Up, unul care consuma 3 litri/100 km

Vorbim despre un nou model VW, care se numeste Up si care a fost prefigurat deja de un concept cu acelasi nume. Masina, una de clasa mini, este un fel de inlocuitor pentru VW Lupo si va fi cel mai mic VW din gama. Acest Up (care s-ar putea numi Up blue-e-motion in versiune de serie) ar urma sa primeasca tehnologia Volkswagen va lansa modelul Up, unul care consuma 3 litri/100 km conceptului XL1. Adica un motor diesel cu 2 cilindri, de 0,8 litri. Practic, acest motor este obtinut prin “taierea” a doi cilindri din propulsorul de 1,6 litri TDI.

VW Up art2 Volkswagen va lansa modelul Up, unul care consuma 3 litri/100 kmAsadar, Up! va avea acest motor de 0,8 litri, care produce 47 CP, dar acesta va fi sustinut de unul electric, de 25 CP. Deci, vorbim de un ansamblu hibrid, pe o masina de oras. Este adevarat ca Up este mult mai putin aerodinamic decat conceptul XL1, asa ca nivelul consumului va depasi valoarea de 0,9 litri/100 km. Consumul real al masinii de serie este apreciat la 3 litri/100 km, o valoare excelenta pentru o masina de oras. De asemenea, cel mai probabil, masina va avea cutia DSG cu 7 trepte.

Bineinteles, pentru a atinge acest consum, in conditiile in care Up nu va fi chiar foarte lenes (0 – 100 km/h in 12 secunde), masina va avea sistem Stop/Start, sistem de recuperare a energiei pierdute la franare si tot felul de alte tehnologii eco.

Inca o precizare, Up va fi propus si cu propulsoare conventionale, de cilindree mica, pe langa aceasta versiune Up blue-e-motion.

Sa nu va imaginati ca Up blue-e-motion, cu al lui consum extrem de redus va fi o masina low-cost. Din contra, dataroita caracteristicilor sale speciale de consum si datorita tehnologiei hibrid, masina va avea un pret destul de piperat. Unele publicatii estimeaza pretul pe la 30.000 euro.

via Autocar

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.