Dieselul incepe sa piarda teren

Stiti cam cat de cautate erau diesel-urile pana sa vina criza. Dealerii aproape ca aduceau numai diesel pentru ca asta se cerea la masinile de volum. Oamenii plateau mai mult pe masina, pentru ca faceau economie apoi la carburant. Si erau doua avantaje: pretul mai mic al motorinei si consumul mai mic al motoarelor diesel.

Ei bine, va imaginati ca in 2 – 3 ani situatia se va inversa??

Acum, motorina e mai scumpa decat benzina, oricum ambele peste 5 lei pe litru. Ramane doar avantajul consumului mai redus al motorului diesel, dar si acesta e destul de relativ si dependent de cati km rulezi pe an. Pentru ca este diesel-ul mai economic, dar preturile masinilor diesel este in continuare sensibil mai mare decat al celor pe benzina.

TDI TSI Dieselul incepe sa piarda teren

Sa vedem un exemplu:

Luam versiunile de baza ale noului Opel Astra, benzina si motorina. Avem asa:

- Astra 1,4 litri, benzina, 100 CP – consum mediu 5,5 litri/100 km. Pret: 15.600 euro

-Astra 1,3 litri, diesel, 95 CP – consum mediu 4,1 litri/100 km. Pret: 18.070 euro

Deci, o diferenta de 2.470 euro intre benzina si diesel, contracarata doar de consumul mai mic al diesel-ului. Trebuie insa sa ne gandim ca CDTI-ul de 1,3 litri este putin mai slab ca putere si in mod sigur mai scump la intretinere. Dealtfel, multi nu tin seama de acest aspect – diesel-ul este mai pretentios, reviziile sunt mai scumpe, sanse mai mari sa aiba probleme diverse.

Se pare ca vine razbunarea motoarelor pe benzina, nu? icon smile Dieselul incepe sa piarda teren

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.