Geneva 2011 – Cifrele lui 102 EX, Rolls-ul electric

Dupa ce ne-au spus cam care e treaba cu modelul experimental 102 EX, care nu inseamna altceva decat un Phantom electric, cei de la Rolls-Royce revin cu informatii suplimentare, dupa ce masina fost prezentata astazi la Geneva. In plus, avem si fotografii oficiale cu acest model.

Britanicii au explicat faptul ca versiunea electrica a uriasului Phantom nu va intra in productia de serie, acest exemplar (unicat) urmand sa fie folosit pentru teste, pentru a strange informatii privind utilitatea unui viitor model de superlux cu propulsie electrica. Doar teste, unele reale, prin mai multe zone ale lumii.

Rolls Royce 102EX – Phantom Experimental Electric art Geneva 2011   Cifrele lui 102 EX, Rolls ul electric

Acum avem si cateva date concrete despre capacitatile si performantele modelului electric Phantom 102 EX. Motorul clasic, V12 de 6,75 litri, a fost inlocuit cu un pachet de baterii performante. Doua motoare electrice au fost amplasate pe puntea spate, acestea avand o putere combinata de 394 CP si un cuplu de 800 Nm. Este o diferenta fata de cei 460 CP ai motorului clasic, al carui cuplu este insa mai mic – 720 Nm.

Rolls Royce 102EX – Phantom Experimental Electric art2 Geneva 2011   Cifrele lui 102 EX, Rolls ul electric

Cum se misca Phantom-ul electric? Ca o masina normala. Acceleratia 0 – 100 km/h se face in 8 secunde, departe de cele 5,7 secunde necesare modelului cu propulsor clasic. De asemenea, viteza maxima este limitata la modesta valoare de 160 km/h. Autonomia ar fi cam de 200 km, dar nu se spune si in cat timp se pot incarca bateriile, cele mai mari puse vreodata pe o masina.

Rolls Royce 102EX – Phantom Experimental Electric art3 Geneva 2011   Cifrele lui 102 EX, Rolls ul electric

Doar anumiti clienti si personalitati cu putere de cumparare vor putea urca la volanul acestui exemplar, in cadrul unor sisiuni de tste organizate. Scopul masinii, spun britanicii, este acela de a strange informatii tehnice, dar si feedback din partea potentialilor clienti.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.