Geneva 2011 – Noile Volkswagen Tex si GO!, desenate de.. italieni!

Nu trebuie sa va mai spun ca eu cred (si dealtfel multi cred la fel) ca Volkswagen este intr-un impas de design la acest moment. Multe modele fade, care arata aproape la fel intre ele, nici un pic de imaginatie.

Poate ca Volkswagen stie acest lucru, poate din cauza asta a cumparat anul trecut casa de design Italdesign-Giugiaro. Da, nemtii au cumparat o casa de design italiana si stim toti ce pot face italienii in materie de design, nu? Sunt exact opusul nemtilor de la Volkswagen!

Italdesign a mai colaborat cu VW, mult chiar, inca din anii ’70, dar mie imi pare ca nemtii au multa nevoie acum de influentele italienilor. Mda, eu sper ca Italdesign sa schimbe ceva, dar tot un italian conduce departamentul de design la nivel de grup si n-o face prea bine, judecand dupa ultimele modele VW.

Volkswagen Tex Go Concept Geneva 2011   Noile Volkswagen Tex si GO!, desenate de.. italieni!

Sa revenim insa la Italdesign. Iata si primele rezultate ale colaborarii dupa ce italienii au fost preluati de nemti, doua concepte, Tex si Go, care pastreaza identitatea germana, dar reusesc sa arate interesant. E adevarat, sunt doar concepte la acest moment.

Volkswagen TEX

Volkswagen Tex Concept bu Italdesign art1 Geneva 2011   Noile Volkswagen Tex si GO!, desenate de.. italieni!

In primul rand avem conceptul Tex, care imi place mie mai mult. Acesta este o masina compacta, sport, foarte joasa, cu 4 locuri. Nu reprezinta o explozie de forme la nivel de design, dar arata mult mai incitant decat orice model VW actual, cu exceptia lui Scirocco. Si cine stie? VW Tex a fost gandit ca un preview pentru viitoarele modele sport ale nemtilor, deci ar putea prefata un viitor Scirocco.

Volkswagen Tex Concept by Italdesignart2 Geneva 2011   Noile Volkswagen Tex si GO!, desenate de.. italieni!

Conceptul este motorizat de un sistem hibrid (Twin Drive), format dintr-un motor electric si unul clasic, de 1,4 litri TSI, si un motor electric capabil sa vina cu 115 CP. Cuplul maxim este de 400 Nm. Deci o motorizare serioasa, care permite o autonomie de 35 km in modul strict electric, dar si performante foarte bune cand este folosita toata puterea sistemului: 0 – 100 km/h in 6 secunde si viteza maxima de 220 km/h.

Volkswagen G0!

Volkswagen Go by Italdesign art1 Geneva 2011   Noile Volkswagen Tex si GO!, desenate de.. italieni!

Conceptul G0! este un monovolum de oras, cu o lungime de circa 4 metri, stilul fiind unul derivat din cel al lui TEX. Portierele spate se deschid culisand, se pare ca este o moda care revine incet. Bineinteles, G0! este departe de productia de serie si e suficient sa vezi interiorul – display central pentru plansa de bord si display-uri la extremele plansei de bord, acestea jucand rolul unor oglinde retrovizoare. Imaginile sunt preluate de doua camere video amplsate excat in locul oglinzilor clasice.

Volkswagen Go by Italdesign art2 Geneva 2011   Noile Volkswagen Tex si GO!, desenate de.. italieni!

Spre deosebire de Tex, G0! este o masina complet electrica. Foloseste sistemul Blue-e-motion, dezvoltat de Volkswagen si are o autonomie de circa 240 km, spun nemtii, fara sa dea insa alte detalii.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.