Geneva 2011 – Noul Renault R-Space concept, si monovolumele pot arata bine!

Pe langa conceptul Captur, despre care am discutat, Renault a venit la geneva si cu un alt concept, numit R-Space. Este practic un studiu de design pentru viitoarea familie de monovolume a marcii franceze.

Teoretic, conceptul R-Space ar putea anunta designul noului Megane Scenic, pentru ca dimensiunile (4,25 metri lungime) apartin de clasa compacta, dar acest nou concept anunta si o noua linie de design pentru Renault, in viitor.

Conceptul afiseaza insa un design surprinzator de placut, ma rog.. nu foarte suprinzator pentru ca Renault stie sa impresioneze cu conceptele pe care le prezinta.

Renault R Space Concept art1 Geneva 2011   Noul Renault R Space concept, si monovolumele pot arata bine!

R- Space foloseste acelasi limbaj de design ca si Captur sau DeZir, dar intr-o forma de monovolum atipic. Sportiv, dar si senzual, R-Space vine cu o silueta laterala de coupe, foarte atragatoare. Si totusi exista si portiere spate, doar ca acestea se deschid in oglinda.

Renault R Space Concept art2 Geneva 2011   Noul Renault R Space concept, si monovolumele pot arata bine!

Interiorul este la fel de interesant. Pe de o parte avem un tablou de bord fantezist, fara prea mari legaturi cu realitatea zilelor noastre, iar scaunele fata sunt la fel de futuriste si “imbratisate” (vezi galerie foto). In spate nu mai avem scaune, acest spatiu fiind proiectat ca un spatiu de joaca pentru copii. Evident, o situatie care nu poate fi acceptata in realitate, pentru ca orice ocupant al unei masini trebuie sa stea pe scaun, legat cu centura de siguranta.

Renault R Space Concept art3 Geneva 2011   Noul Renault R Space concept, si monovolumele pot arata bine!

Surpriza tehnica

Conceptul R-Space este motorizat de un nou propulsor, cu 3 cilindri, de 0,9 litri, turbo, care produce 110 CP si 160 Nm. Exact cat clasicul motor de 1,6 litri, aspirat. Acest nou motor se numeste Energy TCe Concept, o tehnologie de downsizing a celor de la Renault, care isi face simtita prezenta in gama modelelor de serie. Acest mic motor de 900 cmc este cuplat la o cutie de viteze EDC (cu dublu ambreiaj). Consumul de benzina al propulsorului (cel mediu) este de doar 3,7 litri/100 km, in conditiile in care poate livra performante decente. 0 – 100 km/h in 11 secunde si viteza maxima de 200 km/h.

Motorul este deocamdata la stadiul de concept, inca se fac teste, dar Renault spune ca incepand cu anul viitor isi va face locul in gama modelelor de serie.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.