Geneva 2011 – Saab renaste cu un concept superb – PhoeniX!

Saab a incheiat primul an de independenta, cum ii spun ei, adica primul an de cand au fost preluati de Spyker. Iar cei de la Spyker n-au stat cu mainile in san, pentru ca Saab nu-si permite asa ceva.

Iata si dovada! Primul concept Saab dupa dezlipirea de GM, un concept numit PhoeniX (stiti treaba aia cu pasarea Phoenix) si desenat de noul designer al suedezilor, americanul cu origini italiene Jason Castriota. Tineti cont ca acest Castriota a desenat si modele Ferrari si Maserati, asa ca ne putem astepta la suprize foarte placute de la el. Eu am o slabiciune speciala pentru Saab, asa ca intelegeti de ce spun ca PhoeniX este superb. Si chiar nu cred ca sunt prea subiectiv!

Saab PhoeniX concept art1 Geneva 2011   Saab renaste cu un concept superb   PhoeniX!

Saab PhoeniX marcheaza intoarcerea la origini, adica la inspiratia directa din industria aeronautica, parte si inceput al istoriei Saab. Acesta este si motivul pentru care PhoeniX mizeaza mult pe aerodinamica, are un coeficient de doar 0,25. Este un coupe 2+2, a carui parte frontala masiva, cu faruri mici si muchii puternice, pare foarte rece. Exact in spiritul traditional Saab. Arata insa bine, mie imi place. Iar partea frontala este cea mai “cuminte”, ca sa spun asa.

Saab PhoeniX concept art2 Geneva 2011   Saab renaste cu un concept superb   PhoeniX!

Din lateral, PhoeniX pare este un coupe foarte incordat, aproape ca sugereaza performante supersport, la nivel vizual. Elementele pe care le vedeti montate pe umerii spate, contribuie la efectul vizual, dar au in primul rand rol aerodinamic.

Vedeti cum arata spatele? Umflat de proeminenta inspirata care coboara din plafonul transparent, se termina printr-o mare suprafata pe care par proiectate luminile stopurilor, in partea inferioara fiind mari prize de aer. Normal, portierele se deschid in genul fluture, in sus, exact ca si carlinga anumitor avioane de vanatoare.

Saab PhoeniX concept art3 Geneva 2011   Saab renaste cu un concept superb   PhoeniX!

Amanunt de efect – observati jantele, poti sa juri ca sunt paletii turbinelor de avioane!

Sa spunem cate ceva si despre motor, pentru ca si la acest capitol lucrurile stau foarte bine. PhoeniX dispune de un motor electric care antreneaza puntea spate si care produce 34 CP, cuplat la unul conventional, de 1,6 litri, turbo, care produce 200 CP. Astfel, PhoeniX are si tractiune integrala, iar datorita sistemului hibrid obtine un consum mediu de doar 5 litri/100 km.

Ce inseamna PhoeniX pentru Saab? Simplu, inceputul unei noi linii de modele. In primul rand vom vedea aceasta linie de design pe noul Saab 9-3 care va debuta pe piata anul viitor. Se anunta mai mult decat interesant!

PS: Nu uita! Poti participa la concurs si ai sanse sa conduci un Saab 9-5 timp de un weekend, la munte!

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.