Geneva 2011 – Tata Pixel, un fel de Tata Nano pentru Europa

Cunoasteti, banuiesc, cea mai ieftina masina din lume, Tata Nano, produsa de indienii de la Tata Motors si vanduta pentru circa 2.900 de dolari.

Stiti si faptul ca au anuntat la un moment dat, ca vor sa o aduca in Europa. Am ras atunci si am zis ca Tata Nano n-are nici o treaba cu europenii. Pe langa faptul ca eu n-am deloc incredere intr-o masina atat de mica, ieftina si de productie indiana, europenii nu mai vor asa ceva. Europenii nu sunt la nivelul indienilor, ci isi permit mai mult, cel putin Dacia Logan.

Tata Pixel Concept Geneva 2011 Geneva 2011   Tata Pixel, un fel de Tata Nano pentru Europa

Tata Motors insista insa si incearca sa ne impresioneze cu un nou concept, desenat, spun ei, special pentru Europa. Se numeste Tata Pixel, arata foarte modern (chiar SF) si este bazat, la nivel tehnic, chiar pe Tata Nano.

Tata Pixel Concept a Geneva 2011 Geneva 2011   Tata Pixel, un fel de Tata Nano pentru Europa

Tata Pixel are doar 3 usi, cam 3 metri lungime, dar poate transporta in conditii confortabile 4 persoane, spun indienii. Asa cum vedeti, interiorul este unul tipic pentru un concept, cu un display pentru tabloul de bord si un alt display, mai mare, de fapt o tableta detasabila, prin care se pot controla o multime de functii.

Tata Pixel Concept b Geneva 2011 Geneva 2011   Tata Pixel, un fel de Tata Nano pentru Europa

Avantajele masinii constau in raza de bracare de 2,6 metri si motorul turbodiesel, cu 3 cilindri, turbo, a carui putere n-o stim, dar cu un consum mediu de 3,4 litri/100 km.

Tata Pixel Concept c Geneva 2011 Geneva 2011   Tata Pixel, un fel de Tata Nano pentru Europa

Cum sta, de fapt, situatia? Pai cam asa: Tata Motors a venit cu un concept mult prea fantezist (observati portierele care se deschid in sus), ale carui performante sunt pur teoretice – nu cred ca motorul si interiorul sunt functionale. Indienii vor doar sa atraga atentia asupra lor, putin probabil sa fie in stare sa ofere o masina tentanta, la cel mai mic pret de pe piata, care sa se si vanda. Nu in Europa.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.