Inconstientii si responsabilitatea la volan

N-am programat postul asta, nu m-am gandit la el. Dar dupa ce mi-am facut niste cruci cand am citit niste comentarii de aici, am zis ca merita sa discutam despre asta. Daca un singur inconstient isi schimba punctul de vedere in urma articolului asta, eu ma declar multumit.

Asadar, am vorbit despre imblanzirea sanctiunilor pentru soferi si am avut parte de niste comentarii absolut naucitoare, care, din pacate, reflecta faptul ca, in Romania, testul psihologic ar trebui facut mult mai serios. Si cursurile de legislatie ar trebui sa insiste mai mult pe responsabilitate. Si educatia de acasa ar trebui sa fie orientata mult mai mult spre responsabilitate.

Vedeti voi, cineva spune chestia asta:

centura tine de constiinta fiecaruia, si nu afecteaza TERTII.Multi considera ca e mai bine fara si poate e mai bine asa. Oricum interiorul autovehicului meu E PROPRIETATE PRIVATA.E treba mea ce fac in interior atita timp cit nu influentez alta persoana.Atunci cind o fac sa fiu tras la raspundere .Pina atunci insa sunt la mine in CASA.Nu ma poate obliga prin lege sa port halat cind ma duc la baie.

Cum sa-i explici omului ca centura de siguranta chiar salveaza vieti?! El ii da cu proprietatea privata, are dreptul sa nu poarte centura. Desigur, rudele lui vor plange cand va fi adunat din camp, de la 20 de metri de masina si vor gasi un cu totul alt vinovat, numai pe el nu.

Aceeasi eminenta cenusie spune:

viteza in localitati trebuie marita la 90-100 si nu la 70.Ce sa mai spunem de 50.Aceasta viteza este valabila pe CAROSABIL unde nu trebuie sa existe decit AUTOVEHICULE.

Deci, in oras, ar trebui sa mergi cu 100 km/h. Pentru ca pietonii nu au ce cauta pe sosea. Pentru ca ei nu traverseaza strada, pentru ca masina opreste in 10 metri de la 100 km/h, etc. Va mai mira chestiile de genul asta?

Si nu se opreste:

- semnalizarea schimbarii directiei de mers ar trebui sa ramina OBLIGATORIE doar pentru virajul la stinga.Stiu pare hilar dar cred ca va deveni obisnuinta cit de curind si tema de cercetatre pentru producatorii de autovehicule privind sistemul de semnalizare al directiei de mers in mod automat .Explicatie e simpla.Oricum pentru virajul la dreapta au aparut benzi si semnalizari separate.

Deci, daca faci dreapta nu mai trebuie semnalizare. Ii stiti pe idiotii care franeaza tare si nu stii de ce, pentru ca nu semnalizeaza? Sau pe cei care vor sa ajunga pe banda din dreapta si trag putr si simplu de volan, fara semnalizare? Acum stiti cum gandesc..

Finalul de poveste:

-Telefonu mobil.NO COMENT e ca si cu ai cere unui cardiac sa-si scoata stimulatorul cind conduce.HEI suntem in secolul 21 tembi.Cam ce ar insemna sa nu vorbesc la telefon de la Constanta la Timisoara.

Daca un cretin de-asta (care-mi zice mie tembi) iti loveste o ruda, pentru ca avea mana ocupata cu telefonul si nu a vrut sa cumpere un handfree (care costa cat? 50 de lei?!), nu ai avea dreptul sa-i rupi dintii/capul fara sa ajungi la politie?

Dar mai avem un istet:

eu sunt de acord cu centura. pai de ce naiba sa il oblige pe pasager sa poarte centura? fiecare e responsabil cu viatza lui. iar daca mai are norocul sa fie cules in bucati am mai scapat de un prost, pt ca o persoana care gandeste sanatos nu o sa astepte sa vina politia sa ii puna centura. poate asa o sa ne civilizam si noi.

Ce va spuneam despre responsabilitate? Tu, asta care-ai scris tampenia asta, in primul rand TU obligi pasagerii masinii conduse de tine sa poarte centura! Pentru ca, desteptule, TU esti raspunzator pentru viata pasagerilor din masina ta! Daca faci un accident si unul moare, faci puscarie. Legea asta ii protejeaza pe ei, dar si pe tine!

Si inca unul:

faza cu centura : aceeasi situatie .. constiinta .. daca esti in oras, nai nevoie de centura, mai ales vara, e o aberatie !

Ce treaba are sula cu prefectura si purtatul centuriii cu anotimpul… nu stiu. Dar stiu ca oamenii astia circula printre noi, din cauza unora ca ei se intampla accidente mortale. Si, atunci, toata lumea e vinovata, numai ei nu.

Drum bun si… aveti grija.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.