OFICIAL: Iata noul Lamborghini Aventador LP 700-4, noul supercar al italienilor!

In sfarsit (!) dupa o campanie de teasing absolut enervanta, Lamborghini vine cu infomatii si poze oficiale cu noul Aventador LP 700-4, supercarul care inlocuieste modelul Murcielago.

Da, numele oficial este Aventador, acesta fiind – asa cum ne asteptam de la Lamborghini – numele un taur foarte curajos, care a luptat in corida spaniola in 1993.

Noul Lamborghini Aventador LP 700-4 arata exact asa cum mi-l imaginam, ba chiar putin mai bine. Da, pastreaza ideea lui Murcielago, dar o duce la un cu totul alt nivel. N-ai cum sa spui ca nu-ti place masina asta. E extrema, are atat de multe unghiuri incat te apuca ameteala, dar arata bine. Joasa (1,136 metri), lata (2,030 metri), cu linii dure, e clar ca va impresiona. E in ideea Lamborghini, va fi un OZN in orice context si companie va aparea, mult timp de acum incolo.

Lamborghini Aventador LP 700 4 art1 OFICIAL: Iata noul Lamborghini Aventador LP 700 4, noul supercar al italienilor!

Uitati-va cat de compacta este, cate linii are mai ales in partea din spate, ce prize de aer uriase sunt pe laterale, in fata rotilor spate! Stopurile sunt cat se poate de high tech, asemanatoare cu cele de la Reventon, sub forma unor sageti subtiri. Sub ele sunt niste difuzoare de aer imense. Imi place cum au “ingropat” motorul, iar capota este mica si formata din linii transparente si frante.

Cum spuneam, poate sa aiba nu stiu cate neconcordante si ce ar mai spune un designer pretentios, noul Lamborghini Aventador LP 700-4 arata genial. Din alta lume, asa cum trebuie sa arata un Lamborghini, indiferent de model.

Lamborghini Aventador LP 700 4 art2 OFICIAL: Iata noul Lamborghini Aventador LP 700 4, noul supercar al italienilor!

Pentru prima data, vedem si interiorul noului Aventador. Unul fara mari surprize, cu o consola centrala masiva si destul de inalta, aglomerata la maxim cu comenzi, trebuia sa scape si putin Audi pe aici. Tabloul de bord insa, este unul mic, cu un mare turometru pe centru. Unul digital, chiar daca arata ca unul analog. Ba chiar turometrul poate fi inlocuit de un vitezometru, tot digital, pe acelasi loc, in functie de preferinte.

Lamborghini Aventador LP 700 4 art3 OFICIAL: Iata noul Lamborghini Aventador LP 700 4, noul supercar al italienilor!

Italienii spun ca noul Lamborghini Aventador LP 700-4 are o greutate foarte redusa pentru clasa sa. Doar 1.575 kg, fara lichide, nu mi se pare cine stie ce realizare, dar Lamborghini spune ca structura din fibra de carbon a habitaclului este o adevarat realizare stiitificat, usoara si extrem de sigura la impact.

Despre motor stiam cate ceva mai demult. Un V12 de 6,5 litri, care produce  700 CP/8.250 rpm si 690 Nm/5.500 rpm. Propulsorul, caruia se vede ca ii plac turatiile mari, este cuplat la o cutie de viteze ISG, cu 7 trepte, care poate schimba treptele in circa 50 de milisecunde.

Lamborghini Aventador LP 700 4 art4 OFICIAL: Iata noul Lamborghini Aventador LP 700 4, noul supercar al italienilor!

Performantele sunt explozive, la un nivel la care Ferrari nu are ce model sa opuna. Noul Aventador ajunge la 100 km/h in 2,9 secunde, viteza maxima fiind de 350 km/h. Nebunie curata! Bine, se datoreaza si tractiunii integrale cu cuplaj Haldex. Doar asa, pentru ca italienii au pus si fisa tehnica si ne mai spun ca noul Aventador este cu 20% mai economic decat Murcilago, sa vedem cat consuma noul bolid italian: doar 27,3 l/100 km in oras, 11,3 litri/100 km in afara si 17,2 litri/100 km in modul combinat. Valori pe care nici un proprietar nu le va atinge vreodata.

Lamborghini Aventador LP 700 4 art5 OFICIAL: Iata noul Lamborghini Aventador LP 700 4, noul supercar al italienilor!

Mai avem ceva de asteptat pana vom vedea masina pe strazi, primul client urmand sa preia masina abia la finalul acestei veri. Pretul pentru Europa este de 255.000 euro, fara taxe.

Ok, v-am spus cam toate informatiile esentiale, acum spuneti-mi si voi cum vi se pare noul Aventador! E un moment important, nu vedem in fiecare an un nou Lamborghini, asa ca… sa vedem ce aveti de zis!

PS: Nu uitati de concurs! Puteti castiga un drive test cu Saab 9-5 la munte!

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.