Volkswagen Bulli Concept, pentru nepotii hipiotilor de altadata

Trebuie sa va placa acest concept al celor de la Volkswagen! Stiti si ce reprezinta, este urmasul modern al bus-ului pe care eu il asociez cu hipiotii din America. Hipioti pe care i-am vazut doar in filme, dar parca de fiecare data conduceau un VW Bus. Intotdeauna m-a fascinat masinuta aia, extrem de simpla, care parea atat de fragila si atat de putin fiabila cu motorul ingramadit in spate!

Oricum ar fi, bus-ul care i-a miscat cine stie cate milioane de km pe rebelii din lumea intreaga si-a castigat locul in istorie. Si cine stie? Poate ca tocmai vedem inlocuitorul sau!

Volkswagen Bulli Concept art1 Volkswagen Bulli Concept, pentru nepotii hipiotilor de altadata

Versiunea moderna pe care o vedeti in poze se numeste Bulli, exact cum ii spuneau germanii microbuzului pe care il reinterpreteaza. Mai trebuie sa stiti ca VW l-a botezat T1, de la Transporter 1, dar nemtii ii spuneau Bulli, iar americanii Microbus.

Sa revenim la aceasta versiune moderna a originalului care a debutat in 1950. Bulli-ul actual se vrea o versiune moderna a modelului intial si este, de fapt, o a doua versiune a conceptului similar, numit Bulli, prezentat acum 10 ani. Deci, ce am putea intelege cand VW vine cu a doua versiune a unui concept? Ca desi Bulli este un concept, nu e chiar departe de productia de serie.

Volkswagen Bulli Concept art2 Volkswagen Bulli Concept, pentru nepotii hipiotilor de altadata

Desi nu sunt fan monovolume de genul asta, Bulli mi se pare genial. Este chiar mai mic decat modelul de acum 60 de ani, are doar 3,99 metri lungime. Arata insa foarte interesant, nu e masculin deloc, dar place mult. Patratos, aminteste de celebrul sau inaintas, dar vine cu detalii moderne.

Iar interiorul, cu 6 locuri, este iarasi o combinatie intre doua extreme. Bordul este extrem de simplu. Nu exista decat volan cu un vitezometru mare in spate si, pe centru, un iPad prin care se controleaza toate celelalte functii ale sistemelor masinii. Observati ca nu exista consola centrala care sa desparta locurile din fata. De fapt, ce sa desparta, pentru ca in fata este o bancheta cu 3 locuri! L afel si in spate, o bancheta pe care pot sta 3 persoane.

Volkswagen Bulli Concept art3 Volkswagen Bulli Concept, pentru nepotii hipiotilor de altadata

Bulli-ul modern este – cum altfel?? – propulsat de un motor electric, amplasta insa in fata, pe puntea anterioara, care produce 115 CP si 270 Nm. Autonomia este una foarte buna, 300 km, dar vorbim despre un concept, nimeni n-o va putea verifica nimeni, asa ca VW poate spune orice la capitolul asta. Foarte curajoas este si intervalul in care bateriile sunt incarcate complet – mai putin de o ora, la statii speciale pentru masinile electrice.

Bulli accelereaza de la 0 la 100 km/h in 11,5 secunde si atinge o viteza maxima de 140 km/h. Desigur, asta cu motorul electric. Dar Volkswagen spune clar ca Bulli poate fi motorizat si de propulsoare conventionale de un litru si 1,4 litri, ceeea ce indica destul de clar ca nemtii se gandesc serios la productia de serie.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.