35 de ani de la primul VW Golf diesel. Iata ce performante avea

Anul acesta se implinesc 35 de ani de la introducerea primului motor diesel pe creatorul clasei compacte, VW Golf. Si cred ca este un bun prilej de a vedea exact cat de mult a evoluat dieselul in acest timp.

Desigur, stiti toti ca, in prezent, Volkswagen este unul dintre producatorii care mizeaza cel mai mult pe motoarele diesel. Cred ca majoritatea masinilor vandute de ei in Europa sunt echipate cu motoare diesel. Poate a mai scazut cota in ultimul timp, datorita pretului benzinei si eficientei noilor motoare TSI, adica cele cu cilindree mica (1,2 litri si 1,4 litri), dar cu putere mare, intre 105 CP si 160 CP.

In aceste vremuri, mai toti producatorii, inclusiv cei premium, se “bat” in motoare diesel din ce in ce mai sofisticate si performante, astfel incat e foarte greu sa alegi unul singur, al vreunui producator, care sa fie cel mai bun. Desi a initiat segmentul, Volkswagen a avut timp de cativa ani o problema la acest capitol, pentru ca TDI-urile lor ramasesera la sistemul cu pompa-injector, mai zgomotos si mai putin rafinat decat sistemul common-rail folosit de ceilalti.

Volkswagen Golf D 1976 35 de ani de la primul VW Golf diesel. Iata ce performante avea

Dar sa vedem cum a inceput era diesel pentru Golf. Primul motor diesel a fost instalat pe prima generatie Golf la doar doi ani dupa debutul masinii pe piata. In 1976 a fost prezentat VW Golf D, al carui motor, evident, fara turbo, este descris de nemti ca fiind capabil de performante dinamice bune. Nu este chiar asa, dar nu era nici mare diferenta fata de propulsoarele pe benzina de atunci.

Asadar, dieselul aspirat avea o cilindree de 1,5 litri (1.471 cmc) si produce 50 CP/5.000 rpm (turatie destul de mare pentru vremurile actuale), cuplul maxim fiind de (doar) 82 Nm/3.000 rpm. Desigur valorile sunt mult prea mici pentru anul 2011, dar ganditi-va ca vorbim despre perioada de acum 35 de ani.

Volkswagen Golf interior 1976 35 de ani de la primul VW Golf diesel. Iata ce performante avea

Acest motor afisa un consum mediu de 6,5 litri/100 km, adica mai mult decat consumul actual al unul motor de cilindree dubla din ziua de astazi. Sigur sunteti curiosi si in privinta performantelor dinamice. Ei bine, in 1974, VW Golf D accelera pana la 100 km/h in 19 secunde, viteza maxima fiind de 141 km/h.

In 1980, Volkswagen a venit cu imbunatatiri pentru acest motor. Cilindreea a ajuns la 1,6 litri (1.588 cmc), puterea maxima era de 54 CP/4.800 rpm, iar cuplul a ajuns la 100 Nm/2.300 rpm. Valori usor mai bune, care au devenit si mai bune in 1982, cand a fost adaugat turbocompresorul, iar puterea a ajuns la 70 CP.

Iata si o comparatie intre modelul Golf D initial si actualul Golf 1.6 TDI. Tineti cont ca diferenta intre ele este de 35 de ani.

Fisa tehnica VW diesel 35 de ani de la primul VW Golf diesel. Iata ce performante avea

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.