Cat costa un supercar second hand?

Luate noi, direct din showroom, costa de la 200.000 euro in sus. Sume mari, accesibile doar celor cu conturi “grase”, care-si permit atat pretul bolidului cat si intretinerea lui. Dar acesti putini oameni, care-si permit cele mai frumoase bijuterii ale designului si tehnologiei se vor plictisi de respectiva masina. E inevitabil, la un moment dat vor vrea altceva. Asa ca vor tine masina maxim pana apare noua generatie. Dupa care o vor vinde, daca nu o distrug in vreun accident pana atunci.

Ei, si asa se face o piata interesanta a supercar-urilor second hand. Masini folosite, foarte performante, care pierd mult din pret, desi uneori au fost rulate doar cateva mii de kilometri.

Lamborghini Diablo Cat costa un supercar second hand?

Si, atunci, aceste masini devin accesibile si celor care nu si le permit noi. Este insa o altfel de piata, pentru ca, afacerist cu pretentii sau baiat de bani gata fiind, un supercar are “valoare” cand este nou si luat de nou. In rest, la mana a doua, masinile exclusiviste sunt mai mult pentru pasionatii care nu si le permit noi sau gandesc eficient, gen “de ce s-o iau noua, cand pot s-o cumpar la mai putin de jumatate de pret?

Lamborghini Diablo interior Cat costa un supercar second hand?Nu va imaginati, totusi, ca ati putea lua un Ferrari la pret de VW Passat nou. Nu, sumele sunt mai mari, dar mult mai mici decat atunci cand masina era in productie. Iar eu am fost curios sa vad cati bani iti trebuie ca sa ai acces la un Ferrari sau Lamborghini. Am luat marcile astea pentru ca, sincer, reprezinta crema industriei auto la acest nivel, al supercar-urilor frumoase, performante, cu care ajungi la frustrare incercad sa gasesti un drum pe care sa te poti apropia de 300 km/h.

Asadar, sa vedem cu cati bani iti poti lua un Lamborghini. Si nu ma refer acum la noul Aventador LP 700-4. Abia a aparut, nu exista o piata SH pentru el, iese din discutie. La fel si inaintasul sau, Murcielago. Chiar daca a iesit din productie este prea actual, prea nou, ca sa fie convenabil pe piata SH.

M-am gandit sa vedem cat costa, acum, un Lamborghini… Diablo. Masina pe care o stim de cand eram mici, din surprizele Turbo, masina care a fost produsa intre anii 1990 si 2001 si care n-a avut nici o legatura cu grupul VW, in speta Audi. Si cred ca sunteti de acord cu mine – Diablo nu arata “batran” nici macar acum. Nu cred ca va arata niciodata. Este pur si simplu atat de spectaculos, incat cred ca ar atrage atentia publicului mai mult decat actualul Aventador, daca ar fi puse una langa alta.

Lamborghini Diablo2 Cat costa un supercar second hand?

Pe cel mai cunoscut site de anunturi SH, mobile.de, un Lamborghini Diablo costa intre 70.000 si 90.000 euro, in conditiile unui kilometraj de circa 50 – 60.000 km. Normal, exista si masini propuse la preturi destul de mult peste 100.000 euro, dar probabil se poate negocia tot pana la sub 100.000 euro. Asta pentru modelul standard, cu V12 de 492 CP, versiunile din ultimii ani de productie si SV fiind putin mai scumpe.

Nu-i chiar putin, nu? Da, masina e deja veche si depasita tehnic, dar e totusi un Lamborghini, arata si acum, dupa 20 de ani, a nava extraterestra si.. sunt mai putin de 3.000 de exemplare in lume. Asa ca n-ar fi de mirare ca, peste cativa ani, preturile sa creasca, pe motiv ca masina devine deja una clasica.

Ferrari 360 Modena Cat costa un supercar second hand?

Poate nu va place Lamborghini, sa vedem cum sta Ferrari la capitolul SH. Si n-o sa ne uitam la actualul 458 Italia, nici la modelul de dinaintea lui, F430, ci la deja vechiul Ferrari 360 Modena. Masina care nu poate trece neobservata nicaieri in lume, indiferent langa ce model actual ar sta.

Ferrari 360 Modena2 Cat costa un supercar second hand?Ei bine, Ferrari 360 Modena, produs intre 1999 si 2005, poate fi cumparat la preturi intre 50.000 si 70.000 euro, cu numarul de km de la bord variind intre 30.000 si 100.000 km. Adica, in loc sa-ti cumperi un Mercedes E-Klasse nou, poti opta pentru un 360 Modena, cu care sigur nu vei trece neobservat. Daca asta este prioritatea..

Problema cu acest gen de masini este alta, nu pretul de achizitie. Sunt masini de care s-a “tras” cine stie cum, sunt ambele italiene, deci nu le putem banui de fiabilitate excesiva, iar reparatia lor am senzatia ca pune pe factura sume poate apropiate de pretul de cumparare. Asta ca sa nu mai zic de sumele de asigurare si, in cazul Romaniei, taxa de prima inmatriculare.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.