Cum sa nu distrugi prematur ambreiajul

De fapt, discul de ambreiaj. Multi soferi fac niste greseli elementare cand conduc, din nestiinta sau ignoranta. Problema este ca aceste greseli se transforma repede in costuri mari cu reparatia, costuri care ar putea fi evitate foarte usor.

Una din greselile astea tine de manevrarea gresita a ambreiajului. Am auzit mai demult de un caz in care proprietarul s-a prezentat la service (avea un Ford Focus) cu ambreiajul uzat la mai putin de 10.000 km. Pentru ca omul nu ridica niciodata complet piciorul de pe ambreiaj. Si l-a frecat pana l-a distrus.

Discuri ambreiaj Cum sa nu distrugi prematur ambreiajulIdeea este ca NU se merge niciodata cu ambreiajul apasat. Nici macar putin. Pedala se elibereaza complet intre schimburile de trapte. Am vazut soferi care nu dau drumul complet la ambreiaj cel putin in treapta I. Pentru ca stiti cum e.. prima treapta e scurta si schimbi repede a doua. Iar unii nu mai elibereaza complet pentru ca oricum, zic ei, schimba a doua repede. Greseala. Unii stau cu piciorul pe ambreiaj si in treptele intermediare, pana ajung la ultima, pentru ca vor sa schimbe mai repede. Ei bine, in felul asta, discul de ambreiaj se uzeaza repede. Si e mai bine sa nu afli cat costa.

O alta greseala. Unii stau cu piciorul pe ambreiaj la semafor. In felul asta se distruge rulmentul de presiune, care va incepe sa “fluiere” si apoi ai sansa sa schimbi nu doar discul, ci intreg kitul de ambreiaj.

Concluzia: ambreiajul nu trebuie sa patineze decat putin, cand pleci de pe loc si (si mai putin) cand schimbi treptele. Atat. In rest, daca nu-i dai drumul complet, daca mergi cu el patinat (viteza o dozezi din acceleratie, nu din ambreiaj), daca ajunge sa miroasa, nu e bine. Se lasa cu milioane platite in service.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.