Drive test – Alfa Romeo Giulietta QV – Supradoza de pasiune

O sa incep prin a va spune ca este una dintre cele mai “rascolitoare” masini testate de mine de ceva timp. N-ai cum sa nu ramai cu “traume” de placere dupa ce o conduci. Ma asteptam sa fie frumoasa, sa-mi impregneze dependenta, dar sentimentul e mai puternic decat mi-am imaginat.

Alfa Romeo Giulietta, despre ea vorbim, este un fel de espresso al hatchback-urilor de pe piata. Prietenii iti vor spune ca ai fost nebun s-o cumperi, dar te vor invidia de fiecare data cand apari cu ea undeva, oriunde. Si se vor uita cu ciuda la propriul GTI, pe care-l vor vedea mai fad decat oricand.

Drive test Alfa Romeo Giulietta QV art1 Drive test   Alfa Romeo Giulietta QV   Supradoza de pasiune

Le-a luat mult italienilor sa vina cu masina asta, dupa ce au tinut mult timp in productie modelul 147. Despre care eu imi amintesc o subvirare puternica, pana aproape de o bordura, acum multi ani. Cum se conducea si 147! Frumos, te impingea sa faci lucruri nu tocmai rationale.

Dar sa revenim la Giulietta, testata de mine in versiunea Quadrifoglio Verde, adica cel mai bun nivel de echipare si cel mai puternic motor si cel mai mare pret din gama. “Cel mai..” peste tot.

Drive test Alfa Romeo Giulietta QV art2 Drive test   Alfa Romeo Giulietta QV   Supradoza de pasiune

Vedeti cum arata, eu am ajuns la concluzia ca rosul asta e culoarea perfecta, desi in mod normal nu mi-as lua o masina rosie. Dar aici e altceva. N-o sa incerc sa descriu liniile masinii, sunt atatea poze care fac asta. Incercati voi sa exprimati ce va inspira. Eu sunt sigur de un lucru. Chiar daca ajungi sa conduci masina asta timp de cativa ani, nu cred ca te plictisesti s-o vezi. E clar. De fiecare data cand ma urcam in ea, in cele 3 zile cat am avut-o, o faceam dupa ce ma invarteam putin pe langa ea.

Drive test Alfa Romeo Giulietta QV art3 Drive test   Alfa Romeo Giulietta QV   Supradoza de pasiune

In trafic, atragi atentia tuturor, de la “dubari” la soferi de X5. Ba unii chiar te invita sa-i depasesti, ca sa poata vedea si spatele. Esti in centrul atentiei si – cu toate ca nu le am pe-astea cu invidiatul – te simti bine cand ii vezi pe ceilalti cu zambete pe fata.

Giulietta arata bine oricum, dar versiunea asta, Quadrifoglio Verde este maximul. Jante fumurii, de 18 inch, cu etriere rosii, praguri sport, doua tevi de evacuare… cel mai frumos hothatch actual, trebuie sa recunoasteti.

Drive test Alfa Romeo Giulietta QV art4 Drive test   Alfa Romeo Giulietta QV   Supradoza de pasiune

E la fel de bine si la interior, unde imi place designul comenzilor climatizarii si linia de butoane gen “racing” de deasupra lor. Ahh, si schimbatorul cu cap din aluminiu. Schimbator care trebuia sa fie ceva mai precis, dar l-am “iertat” de dragul masinii.

Motorul este cel de 1750 cmc, turbo, cu 235 CP. Tipic italian in raspuns, generator de “furtuni” de la 2.000 rpm in sus. Inchipuiti-va ca atunci cand intri pe autostrada, banda de accelerare este suficienta ca sa intri lejer in fata unuia care merge nu mult in spate, cu 130 km/h, pe prima banda si n-are chef sa se duca pe a doua banda. Pentru ca habar n-are cum se circula civilizat pe autostrada.

Drive test Alfa Romeo Giulietta QV art5 Drive test   Alfa Romeo Giulietta QV   Supradoza de pasiune

Va imaginati sa suspensiile sunt destul de tepene, dar se descurca bine pe denivelari, in oras. In schimb, pe A2, la 140 km/h, iti cam tremura toate cele pe denivelarile mici. La viraje lucrurile stau chiar bine, datorita in special diferentialului electronic Q2 care distribuie eficient puterea si reduce ceea ce in engleza se spune torque steer.

Ca sa dam si niste cifre, acceleratia 0 – 100 km/h se face in 6,8 secunde, iar viteza maxima este de 242 km/h. Despre consum, ma scuzati, nu stiu sa va spun cat de aproape este de cel oficial – 10,8 litri in oras si 7,6 mediu. Eu am mers doar in modul Dynamic al sistemului DNA si am obtinut 14 litri/100 km in oras, fara nici cea mai mica intentie de a conduce economic.. ba dimpotriva. In afara orasului, consumul n-a scazut sub 9 l/100 km, dar eu zic ca e o valoare buna avand in vedere ca… m-am bucurat ca nu m-am intalnit cu politia.

Drive test Alfa Romeo Giulietta QV art6 Drive test   Alfa Romeo Giulietta QV   Supradoza de pasiune

O sa ma acuzati acum ca prea am laudat masina asta. Si este o Alfa, deci e imposibil sa fie perfecta. N-o sa zic niciodata ca este perfecta, dar adevarul este ca nu i-am cautat probleme. Pentru ce reprezinta ea, o injectie de adrenalina, n-are cum sa nu-ti placa in asa fel incat sa-i scuzi unele mici chestii. Cu toate astea, credeti-ma, Alfa a facut progrese vizibile la asamblare si materiale. Nu stiu cum rezista in timp, dar materialele arata bine si la exemplarul de test era totul in cea mai buna stare, desi are aproape 15.000 km si probabil a fost abuzat serios.

Desigur, Alfa, chiar daca se spune ca a rezolvat multe probleme de fiabilitate in ultimul timp, va trebui sa lupte multi ani cu perceptia publicului. Public in mintea caruia e clar ca Alfele te macina incet si sigur cu tot felul de probleme electronice. Daca Giulietta va reusi sa demonstreze ca fiabilitatea a facut un salt important, cu atat mai bine.

Drive test Alfa Romeo Giulietta QV art7 Drive test   Alfa Romeo Giulietta QV   Supradoza de pasiune

Sa vorbim acum despre bani. Exemplarul testat este, asa cum spuneam, cel mai scump din gama. Costa 27.000 euro, cu TVA inclus. Cam mult, nu? Asa zic si eu. Dar, daca ne uitam la concurenta, pretul nu mai pare atat de mare. Practic, Alfa Giulietta QV este cu 3.400 euro mai scumpa decat Renault Megane RS 250. Hothatch-ul francez are 15 CP in plus, este putin mai performant, dar… nici pe departe atat de frumos ca Alfa. Ganditi-va asa… designul italiencei valoreaza 3.400 euro in plus fata de cel al Megane-ului.

Drive test Alfa Romeo Giulietta QV art8 Drive test   Alfa Romeo Giulietta QV   Supradoza de pasiune

Desigur, Alfa Giulietta arata foarte bine si in versiunile mai de baza. Cel mai ieftin model este cel echipat cu motorul de 1,4 litri T-Jet (120 CP), care costa 18.400 euro, cu o echipare de baza foarte buna. Lista de preturi o gasiti aici.

Asadar, am scris exuberant despre Alfa Giulietta, dar nu ma acuzati foarte tare din cauza asta. Mi-a placut enorm si tocmai din cauza asta am si facut gluma de aici. Mergeti la un drive-test si o sa ma intelegeti. icon smile Drive test   Alfa Romeo Giulietta QV   Supradoza de pasiune

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.