Ford promite cea mai economica compacta – Focus ECOnetic!

Ford a prezentata astazi ceea ce numeste “cea mai economica masina de clasa compacta“. Adica noul Ford Focus ECOnetic, pe care o serie de modificari si tehnologii il fac sa afiseze un consum (oficial) aproape incredibil. Ca sa va imaginati cata incredere au cei de la Ford in acest model, e suficient sa va spun ca afirmatia suna cam asa “cea mai economica masina de clasa compacta comparativ cu orice model din segment, pe benzina, diesel sau hibrid“.

Desigur, noul Ford Focus ECOnetic este acum cea mai economica masina de clasa compacta, in conditiile in care va debuta abia la inceputul anului viitor, deci este timp suficient pentru concurenta sa vina cu o valoare identica, sau mai buna, a consumului. Desi mi-e greu sa cred ca in decurs de un an s-ar putea ajunge la valoarea pe care o declara Ford.

Ford Focus ECOnetic Ford promite cea mai economica compacta   Focus ECOnetic!

Masina este echipata cu propulsorul turbodiesel de 1,6 litri Duratorq TDCi, intalnit si pe alte modele Ford. Pentru versiunea ECOnetic, propulsorul are insa un nou sistem de injectie, un nou turbocompresor si o serie de tehnologii pentru reducerea frecarii, printre care ulei pentru motor si cutie cu vascozitate redusa. Motorul produce 105 CP si este ajutat de un pachet de optimizare aerodinamica, pneuri cu rezistenta redusa la frecare si un nou raport de demultiplicare a puntii motoare. Cutia este manuala, cu 6 trepte, Durashift.

Ford Focus ECOnetic 3 Ford promite cea mai economica compacta   Focus ECOnetic!

In conditiile in care Ford ECOnetic este echipat si cu sistem Start/Stop, consumul mediu anuntat este de doar 3,5 litri/100 km. De fapt, Ford spune “sub 3,5 litri/100 km“. Astfel, emisiile de CO2 ar fi de cam 95 grame/km.

Cum sta acum concurenta

Sa luam doar principalele concurente actuale, cu un nivel de putere apropiat.

- Volkswagen Golf  BlueMotion. Are un motor cu aceleasi caracteristici, de 1,6 litri si 105 CP, iar consumul mediu este de 3,8 litri/100 km.

- Opel Astra 1.3 ecoFlex. Are un motor mai mic, de 1,3 litri CDTi, care produce 95 CP, iar consumul mediu de 3,9 litri/100 km.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.