Mercedes E 63 AMG – Un alt motor, mai mic, mai puternic

Mercedes continua sa inlocuiasca in gama propulsorul cunoscut pana acum pe modelele AMG, adica cel de 6,2 litri, V8, aspirat. Nemtii nu mai pot folosi un motor atat de mare intr-o lume care pune tot mai mult accentul pe consum, dar mai ales pe emisiile de noxe. Desigur, nu clientilor le pasa de consum si de noxe, ci organizatiilor oficiale, care calculeaza media de emisii de CO2 a constructorului german.

Mercedes a pregatit pentru modelele AMG un alt motor, tot V8, dar de 5,5 litri, pe care l-a dopat cu doua turbine (pe care il stim de pe CLS 63 AMG). Ca atare, puterea maxima este mai mare decat a motorului de 6,2 litri. Pe modelul E 63 AMG, motorul V8 produce 525 CP si 700 Nm sau 557 CP si 800 Nm cu pachetul AMG Performance.

Mercedes E 63 AMG art Mercedes E 63 AMG   Un alt motor, mai mic, mai puternic

Si performantele sunt mai bune, Mercedes E 63 AMG atingand, cu noul motor, 100 km/h in 4,2 secunde si o viteza maxima de 250 km/h. Cel mai mare castig este la nivelul consumului. Vechiul V8 de 6,2 litri are un consum mediu de 12,6 litri/100 km. Noul motor este mult mai economic, consumul mediu oficial fiind de 9,8 litri/100 km.

Deci asta e Mercedes-ul…. sa vedem cu ce vine BMW M5. Deocamdata stim ca are tot un V8, dar mai mic, de 4,4 litri, biturbo, care produce.. nu stim cat, dar in nici un caz sub 550 CP.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.