SUV pe benzina?

Tocmai am condus unul, dupa…. nu-mi mai amintesc de cand. Pur si simplu, vanzarile de SUV-uri pe benzina sunt atat de slabe, incat importatorii nu aduc in parcul de presa pentru jurnalisti asemenea motorizari.

Vorbesc de Nissan Qashqai, pe care in mod normal il primesti la test cu arhicunoscutul 1,5 litri dCi (110 CP) sau cu motorul de 2 litri dCi (150 CP). Eu l-am condus cu motorul pe benzina, de 2 litri si 140 CP. A fost interesant, clar, mai interesant decat cu dieselul cu care eram obisnuit.

Motor Nissan 2.0 benzina SUV pe benzina?Stiti ce? Nu spun ca motoarele pe benzina ar trebui preferate pe SUV-uri, nici vorba, dar e o prostie sa nu te gandesti si la un asemenea motor cand cumperi un SUV, unul de clasa mai mica. Motorul asta ofera cam aceleasi performante ca si cel de 2 litri dCi, dar pretul este cu aproape 3.000 de euro mai mic.

Iar in ceea ce priveste consumul, nu-i chiar asa rau. Eu am ramas suprins sa vad ca in oras poti merge cu cam 11,5 litri/100 km. E un consum bun de la un asemenea motor, pe o asemenea masina. Foarte aproape de cel dat de producator – 11,1 litri/100 km.

Normal, dieselul de 2 litri are 10 CP in plus si probabil consuma cu vreo 2 litri mai putin, dar trebuie sa vezi daca mergi suficient de mult cu masina incat sa amortizezi din consum cei 3.000 euro in plus la pretul masinii.

Nissan Qashqai+2 SUV pe benzina?Cum se simte un benzinar pe Qashqai? Foarte bine! In primul rand, este foarte-foarte silentios, cam la orice viteza. Cand faci o depasire trebuie sa lucrezi cu schimbatorul si sa turezi serios, dar mie mi-a placut cum suna motorul asta pe la 6.000 rpm. Suna bine, desi parca nu-l percepi ca fiind sub capota din fata ta, pare oarecum izolat. Nu obtii chiar acelasi impuls ca la diesel, dar obtii ceva nu foarte departe si mult mai liniar. Stiti cum e diesel-ul daca pica mult in turatie, reactioneaza mai greu pana se “trezeste” turbina. Aici trebuie doar sa retrogradezi si sa apesi serios pe acceleratie.

Mi-a placut, va povestesc mai multe luni dimineata, cand apare drive testul cu Qashqai+2.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.