BMW pregateste Dynamic Light Spot, “raza” care iti arata pietonii, noaptea

BMW este pe val bine de tot la capitolul noi tehnologii de asistare a soferului. Bavarezilor le merge excelent si au bani pentru noi si noi sisteme care fac condusul mai sigur. Acum cateva zile va spuneam despre asistenta pentru virajul la stanga, iar acum va prezint un alt sistem, unul care iti arata pietonii, noaptea, inainte sa-i vezi in lumina farurilor.

Stiti ca BMW are deja sistemul BMW Night Vision, cel care recunoaste pietonii si animalele de pe drum, cu ajutorul unei camera speciale, care “deseneaza” o harta termica a zonei din aria sa de actiune. Practic, mult inainte ca un animal sa-ti apara in lumina farurilor, aceasta camera iti arata, pe un monitor, de la cateva sute de metri, silueta respectivului animal. Si, normal, una este cand te astepti sa vezi ceva si stii deja ce este si alta este cand observi ceva foarte tarziu, care – inevitabil – te va lua prin surprindere.

BMW Dynamic Light Spot1 BMW pregateste Dynamic Light Spot, raza care iti arata pietonii, noaptea

Bun, atunci te intrebi care este ideea noului sistem, Dynamic Light Spot. Pentru a observa potentialele vietati cu BMW Night Vision trebuie sa urmaresti un monitor, pe care siluetele iti sunt aratate. Asadar, ai putea sa nu privesti monitorul atunci cand trebuie si sa fii suprins de vrei aparitie pe drum. In acest caz, BMW vine cu un semnal mai activ. Dynamic Light Spot lucreaza cu BMW Night Vision, iar atunci cand un pieton este recunoscut, din faruri pleaca un spot luminos indreptat exact catre acel pieton, facandu-l vizibil si aratandu-i pozitia, astfel incat soferul sa-l poata evita.

BMW Dynamic Light Spot art1 BMW pregateste Dynamic Light Spot, raza care iti arata pietonii, noaptea

Luminile de intalnire (faza scurta) iti arata drumul pe o distanta cuprinsa intre 50 si 85 metri, dar asta nu inseamna ca si recunosti obstacolele de la aceasta distanta, pentru ca unui pieton, de exemplu, ii vezi mai intai picioarele. Testele au aratat ca, pe inserat, un pieton este recunoscut abia la 29 de metri, iar asta inseamna ca nu prea mai poti frana decat daca mergi foarte incet. Ei, Dynamic Light Spot exact cu asta se ocupa. O raza de lumina este trimisa catre pieton, inainte ca soferul sa-l vada in lumina normala a farurilor, astfel incat are timp sa-l evite.

Asistentul pentru faza lunga

Acest sistem este disponibil acum, ca echipament optional si BMW spune ca este foarte util. De fapt, acest sistem te ajuta sa mergi cu faza lunga, ca sa poti vedea mai bine noaptea, dar recunoaste celelalte masini din trafic si trece automat la faza scurta, pentru a nu orbi ceilalti soferi. Apoi, trece iarasi, automat, la faza lunga. Sistemul recunoaste (si schimba fazele) o masina care vine din fata de la 1.000 metri si una de pe acelasi sens, de la 500 de metri.

BMW Glare free high beam assistant art1 BMW pregateste Dynamic Light Spot, raza care iti arata pietonii, noaptea

Viitorul suna si mai bine

BMW vrea ca soferul sa poata conduce noaptea numai cu faza lunga, pentru ca este mult mai sigur asa. Iar pentru asta testeaza faza lunga “adaptiva”. Adica, atunci cand o masina (motocicleta, camion, bicicleta) se apropie din fata sau soferul ajunge in spatele uneia care circula pe acelasi sens, faza lunga ramane aprinsa, dar fasciculul este dirijat in asa fel incat sa nu orbeasca ceilalti soferi.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.