BMW testeaza asistenta pentru virajul la stanga

Ne asteapta o multime de surprize in ceea ce priveste siguranta activa. Tot felul de sisteme care ajuta mult la siguranta, a caror contributie ar putea reduce semnificativ numarul accidentelor rutiere, pe masura ce fac parte din echiparea cat mai multor masini.

Cel mai nou sistem de siguranta activa, dezvoltat de BMW, se afla deocamdata in teste, dar e mai mutl ca sigur ca-l vom vedea in componenta viitoarelor modele BMW.

O sa incerc sa va explic cat mai clar cum functioneaza si cititi cu atentie, pentru ca este foarte interesant. Nu are inca un nume comercial, ci se numeste, simplu “left turn assistant“.

BMW Left Turn Assistant BMW testeaza asistenta pentru virajul la stanga

Stiti cum se intampla majoritatea accidentelor in intersectii. Cand o masina vireaza la stanga si nu acorda prioritate celor care vin din fata, fie pentru ca soferul crede ca are timp, fie pentru ca nu e atent si nu observa. Aici intervine “left turn assistant“. Sistemul recunoaste ca masina intra pe banda pentru virajul la stanga prin intermediul sistemului de navigatie si prin intermediul unei camere video care recunoaste marcajele pentru banda de stanga. Apoi, 3 scanere cu laser monitorizeaza zona din fata masinii, de pe sensul opus, pe o distanta de pana la 100 de metri.

BMW Left Turn Assistant 2 BMW testeaza asistenta pentru virajul la stanga

Aceste scanere sesizeaza daca se apropie o masina, un camion sau o motocicleta. Daca da, si masina continua virajul la stanga, franele sunt actionate automat, pana la oprirea acesteia. In acelasi timp, soferul este avertizat acustic si vizual, prin simboluri pe bord si pe head-up display.

BMW Left Turn Assistant 3 BMW testeaza asistenta pentru virajul la stanga

Sistemul functioneaza la viteze de pana la 10 km/h, tocmai pentru a evita decelerari bruste de la viteza mai mare (surprinzatoare pentru sofer). De asemenea, daca soferul doreste poate anula sistemul printr-o accelerare mai hotarata.

Vehicule care comunica intre ele

BMW Left Turn Assistant 4 BMW testeaza asistenta pentru virajul la stanga

O alta functie a sistemului “left turn assistant” presupune echiparea vehiculelor cu un sistem de comunicare intre ele, cu o raza de pana la 250 metri. Astfel, in demonstratia facuta de constructorul bavarez, o masina echipata cu acest sistem vrea sa vireze stanga, iar o motocicleta (BMW R 1200 GS) vine din sens opus. Cele doua BMW-uri se “simt” intre ele, prin intermediul sistemului wireless , iar “left turn assistant” actioneaza asa cum v-am descris. Cele doua vehicule schimba intre ele date referitoare la tipul vehiculului (masina sau motocicleta), pozitie, viteza, unghiul de virare si daca semnalizatorul este activat.

BMW Left Turn Assistant 5 BMW testeaza asistenta pentru virajul la stanga

Aceste date combinate stabilesc daca o coliziune este posibila si atunci se iau cateva masuri (automate): luminile motocicletei avertizeaza soferul, la fel si semnalizatoarele acesteia, iar in ultima instanta este actionat claxonul. Daca masina tot inainteaza, sistemul “left turn assistant” opreste automobilul si indica soferului motivul opririi.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.