Cat de economice sunt masinile de lux cu propulsie hibrida

Oamenii de succes, de afaceri, cum vreti sa le spuneti sunt, cred eu, aproape la fel de indiferenti la consumul limuzinei de lux din curtea vilei ca si acum 10 ani. Ii intereseaza mai mult prestigiul marcii, preferintele personale si chestii legate de imagine. Iar daca vor si economie de combustibil pot alege un diesel mare, foarte puternic, care consuma sub 10 litri/100 km in oras.

Deci, de ce ar avea nevoie de un model de lux hibrid?

Adevarul este ca nu au nevoie. In schimb, producatorii au nevoie sa vina cu modele hibride si la acest nivel pentru a scadea media de CO2 a gamei si pentru a arata public ca le pasa de mediu. Adica, motivul principal nu tine neaparat de eficienta cat mai mult de imagine.

BMW ActiveHybrid 7 Cat de economice sunt masinile de lux cu propulsie hibrida

Dar, din motivele lor, au venit cu aceste hibride mari, care – e adevarat – se lauda cu niste consumuri foarte reduse pentru puterea motoarelor. Si toate sunt pe benzina, dar cu abordari diferite.

La acest moment, in Romania, se vand 3 modele de lux, cu propulsie hibrida. Doua modele germane si unul nipon, la preturi mari, dar si cu multi CP. Iata si oferta:

Hibrizi de lux Cat de economice sunt masinile de lux cu propulsie hibrida

Asa cum vedeti, BMW si Lexus nu se incurca in cifre mici. Niste V8-uri serioase si peste 400 CP, performante de masini sport si consum urban similar unor motoare de 2 litri. Mercedes a vrut mai multa eficienta si ofera un V6 mai slab din punct de vedere al puterii, dar campion la economie.

Mercedes S 400 Hybrid Cat de economice sunt masinile de lux cu propulsie hibrida

Lipseste Audi. Modelul A8 hibrid n-a fost inca prezentat oficial in versiune de serie, dar stim ca va aavea un motor de 2 litri, cu minim 211 CP, consumul mediu urmand sa fie poate putin mai mic decat cel al modelului S 400 Hybrid.

Lexus LS 400h Cat de economice sunt masinile de lux cu propulsie hibrida

V-am scris astea pentru ca eram curios si daca tot am cercetat subiectul, am zis sa si scriu un articol. Sa nu credeti ca va recomand sa cumparati asa ceva :).

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.