Cele mai fiabile masini in 2010, conform ADAC

Buuun! Momentul adevarului, rezultatele statisticilor ADAC pe anul 2010, care arata de fapt care au fost cele mai fiabile masini de anul trecut. Ne intereseaza pe toti, fie ca vrem sa cumparam o masina second hand, fie ca vrem una noua. E un studiu facut de nemti, unul cu traditie, asa ca putem lua aceste rezultate drept bune, fara nici un fel de indoiala.

Asa cum stiti, ADAC este Clubul Auto German, cel mai mare club de acest fel din lume (este la ani lumina de ACR-ul nostru, daca va gandeati la vreo comparatie) cu 17 milioane de membri si 27 de milioane de masini (ale membrilor). ADAC are un serviciu de interventie tehnica foarte bine pus la punct, urias ca amploare, iar prin monitorizarea acestor interventii se ajunge la un top al celor mai fiabile masini dintr-un an. Simplu, se contorizeaza cate si ce fel de probleme a avut un anumit model pe parcursul unui an.

ADAC Cele mai fiabile masini in 2010, conform ADAC

Tineti cont de faptul ca la evaluarea topului de fiabilitate se au in vedere doar defectiunile tehnice care nu mai permit deplasarea. Deci, nu se contorizeaza faptul ca un sistem audio a cedat, sau computerul de bord a murit etc. E vorba de defectiuni care imobilizeaza masina, deci eu zic ca e cu atat mai relevant.

Ca urmare, iata rezultatele, pe clase:

1. Clasa mini. Aici avem Toyota Aygo pe primul loc, cu cele mai putine defectiuni, urmata (surprinzator, pentru cei care nu au incredere in masinile italiene) de Fiat 500. “Fratii” modelului Aygo, adica fancezii Peugeot 107 si Citroen C1 ocupa pozitiile 3 si 6, desi, teoretic, vorbim despre aceeasi masina.

Clasa mini Cele mai fiabile masini in 2010, conform ADAC

2. Clasa mica. Aici regele este Mini, modelul britanic cu tehnologie germana, urmat de (surprinzator!) Peugeot 207 si Mitsubishi Colt. remarcati, va rog, faptul ca Dacia Sandero ocupa, un bun (zic eu) loc 7.

Clasa mica 1 Cele mai fiabile masini in 2010, conform ADAC

3. Clasa compacta. Segment important, foarte popular si dominat in 2010 de BMW Seria 1. Modelul bavarez a triumfat in acest segment, la fiabilitate, urmat fiind de Audi A3 si (iarasi suprinzator!) Peugeot 308. Masina mea (kia cee’d) nu e prea performanta la fiabilitate, ocupand abia locul 21, dar sta putin mai bine decat Dacia Logan, care se afla pe pozitia 24.

Clasa compacta 1 Cele mai fiabile masini in 2010, conform ADAC

4. Clasa medie. In acest segment, iarasi BMW. Modelul X3 este pe primul loc, urmat de Mercedes C-Klasse si apoi un alt BMW, si anume Seria 3. As remarca locul prost ocupat de VW Passat (11) si locul si mai prost ocupat de Ford Mondeo (20).

Clasa medie 1 Cele mai fiabile masini in 2010, conform ADAC

5. Clasa mare. Aici nu mai castiga BMW. P eprimul loc este modelul A5, dar Seria 5 se tine aproape, pe locul 2, urmat de Audi A6 si Mercedes E-Klasse.

Clasa mare Cele mai fiabile masini in 2010, conform ADAC

6. Utilitare. Aici exista doar 3 concurenti, lista fiind logica. Modelele germane pe primele doua locuri (VW Transporter T5 si Mercedes Vito/Viano) si modelul italian Fiat Ducato pe locul 3.

Utilitare Cele mai fiabile masini in 2010, conform ADAC

Cateva precizari:

- observati ca unele modele sunt comasate in clase mai generale, pentru ca nu se putea altfel. Adica, veti vedea SUV-ul BMW X3 in acelasi segment cu VW Passat. ADAC n-a vrut sa fac 1.000 de clase si tabele, cu SUV-uri de diferite categorii, asa ca le-a inclus in segmentele “berlinelor”. La fel si cu monovolumele.

- nu pricep de ce au inlcus Skoda Octavia in clasa medie, masina fiind de clasa compacta..

- punctajele pe care le vedeti pe langa masini fac parte dintr-o grila mai sofisticata a nemtilor, in functie de care se stabilesc pozitiile in acest top. N-are rost sa ne intoxicam cu o multime de cifre, e logica ca un patratel verde cu doua “++” e de bine… Daca nu sunteti multumiti, dar stiti foarte bine limba germana, gasiti aici toate precizarile.

Desigur, pe baza acestui top vor mai “rasari” cateva articole foarte interesante, pe Motorstory..

Foto/capturi: ADAC

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.