Cum “linistesti” tinerii la volan? Exista cateva metode..

Una dintre problemele multor tari in ceea ce priveste traficul, tine de accidentele facute de soferii tineri. Stiti cum e, fiecare dintre voi ati fost atat de incantati cand ati obtinut permisul, incat nu v-ati fi dat jos de la volan. Si stiti si cum e atunci, in primii ani.. euforia de a conduce, bucuria oarba pentru viteza.

Ei bine, statisticile arata ca, exact atunci, in primii ani, soferii fac multe accidente, unele cu urmari grave. Si nu e greu de inteles. Unii tineri (multi) nu reusesc sa-si stapaneasca pornirile de “piloti” si au impresia ca sunt facuti pentru a conduce in viteza, oriunde, oricand. Vedem asta, zi de zi, pe strada.

Road Rage1 Cum linistesti tinerii la volan? Exista cateva metode..

Ce se poate face?

Metode sunt, unele mai practice, altele mai putin. In Romania s-a propus acum ceva timp ca incepatorii sa nu poate conduce masini mai puternice de 105 CP. Absolut ineficient, am explicat aici de ce. Oricum, propunerea politiei romane a fost si… s-a dus.

Altii insa, testeaza fel si fel de metode. Cum ar fi amplasarea unei “cutii negre” in masina, care monitorizeaza si inregistreaza viteza cu care circuli si fortele G. Dispozitivul este instalat in colaborare cu o firma de asigurari, la cererea parintilor tinerilor, astfel incat si firma de sigurari si parintii pot afla cum conduce “rebelul”. In functie de asta, i se mai da pe mana masina (de catre parinti) si i se scumpeste sau nu valoarea politei de asigurare.

Sofer Cum linistesti tinerii la volan? Exista cateva metode..Cheia speciala, numita Youth Key, experimentata de o companie de siguranta auto din Marea Britanie. Aceasta cheie, un duplicat al cheii masinii parintilor, produce niste modificari importanate asupra automobilului: viteza maxima este limitata la 100 km/h, dupa miezul noptii viteza este limitata si mai mult, iar volumul sistemului audio este, de asemenea, limitat.

Bineinteles, proaspetilor soferi nu le-ar surade deloc acest debut plin de restrictii. Dar exista si partea buna. Sansele sa treaca printr-un accident, sa raneasca oameni din cauza inconstientei vor fi, teoretic, mai mici. Iar in cativa ani, mai ales in primul, vor invata cand si unde pot merge mai tare fara sa raneasca vreun alt sofer.

via Telegraph.co.uk

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.