Drive test: Citroen C4 1,6 THP – 155 CP

Cum segmentul hatchback-urilor compacte a primit cateva noi modele, sunt foarte interesat sa le testez. Iar acum cateva zile am avut acces la noul Citroen C4. Un model care ma interesa in mod deosebit, pentru ca, sincer, in ultima vreme mi-a placut cam tot ce au scos francezii.

Cateva precizari mai intai, ca sa intelegeti cum privesc masina asta. Nu mi-a placut generatia anterioara, cea in 5 usi. In schimb, mi-a placut mult versiunea in 3 usi, coupe-ul. Mi s-a parut interesant interiorul, cel cu 20 de display-uri, dar am fost nevoit sa recunosc faptul ca este obositor.

Drive test Citroen C4 1.6 THP art1 Drive test: Citroen C4 1,6 THP   155 CP

La momentul cand cititi articolul asta, eu cred ca stiti foarte bine cum arata noul Citroen C4. A debutat de ceva timp la noi, desi nu prea l-am vazut pe strada. Ideea este urmatoarea. Imi place cum arata. Da, nu este deosebit, nu se remarca, dar arata clar mai bine de cat generatia anterioara. Care parea cocosata si banala (vorbesc de modelul in 5 usi). Noul Citroen C4 nu risca nimic la nivel stilistic si asta nu e bine. L-as fi vazut ceva mai indraznet, mai ales ca Citroen a aratat intotdeauna o imaginatie foarte bogata, in ultimul timp chiar si pentru modele de serie.

De ce spun asta. Noul C4 va ramane asa cum il vedeti, in 5 usi. C4 nu va mai avea o versiune in 4 usi, un coupe. Rolul acestuia, la nivel de stil, va fi luat de noul DS4, care va fi insa in gama cu pretentii a francezilor, deci nu neaparat accesibil.

Daca trebuie sa recunosc faptul ca exteriorului ii lipseste putin “condiment”, in schimb, la interior, este cu totul altceva. Culmea, nu mai avea atatea inovatii, gen volan cu butuc fix (la care Citroen va renunta complet) si cate 4 display-uri, puse peste tot si greu de urmarit.

Drive test Citroen C4 1.6 THP art2 Drive test: Citroen C4 1,6 THP   155 CP

Interiorul noului C4 este mult mai conventional. Dar arata excelent! Plansa de bord seamana, la nivelul structurii generale, cu aranjamentul unei nemtesti, dar comenzile sunt frantuzesti, destul de calde. Imi place in mod deosebit tabloul de bord. Ceasuri clasice, pe interiorul fiecaruia fiind afisate diferite informatii, la o rezolutie foarte buna.

Plus ca nivelul de personalizare este maxim. Adica poti schimba albastrul exteriorului (gradajului) ceasurilor de bord d ela albastrul intens pe care-l vedeti in poze, pana la alb, trecand prin diferite intensitati de albastru. Separat, acelasi lucru se poate face si cu partea interioara a ceasurilor de bord. Mi-a placut, clar, poti schimba lumina bordului, in cele doua zone, axact asa cum ti se pare mai frumos.

Drive test Citroen C4 1.6 THP art3 Drive test: Citroen C4 1,6 THP   155 CP

Mi-au placut si scaunele, care arata foarte bine si sunt confortabile, cu reglaje electrice si chiar functie de masaj. E adevarat, am avut la test o versiune de top.

Motorul pe care l-am avut la dispozitie este cel de 1,6 litri, turbo, de 155 CP. Motor pe care l-am placut mult pe DS3, dar pe care nu prea l-am simtit pe noul Citroen C4.

O cutie extraordinar de enervanta!

Well, mare parte din experienta mea cu noul Citroen C4 a fost stricata de cutia de viteze. Una pilotata, cu 6 trepte. Ca sa nu ne pierdem in explicatii tehnice, o cutie automata pentru clienti. Ei bine, chiar nu stiu ce-a fost in capul francezilor cand au venit cu cutia asta. NU inteleg de ce o ofera. Este incredibil de enervanta, pentru ca ii trebuie o eternitate sa schimbe treptele!

Cand ai o cutie automata, ba chiar una cu padele la volan, te astepti sa schimbi, sau sa schimbe, in turatie, nu? Fara sa iei piciorul din gaz. Daca faci asta, in cazul lui C4, vei obtine o … pauza. Iar cand accelerezi mai tare, pauza asta o percepi ca pe-o frana. Adica simti ca masina “da in nas”. Asta la fiecare schimbare de treapta. E mai bine cand iei piciorul inainte sa schimbi manual, dar nu pentru asta iti iei o masina cu cutie automata, fie ca tehnic se numeste pilotata!

Drive test Citroen C4 1.6 THP art4 Drive test: Citroen C4 1,6 THP   155 CP

Si mai e o treaba enervanta. Cand mergi constant si accelerezi brusc, pentru o depasire, sa zicem. Obtii initial o ezitare cat se poate de evidenta, cutia nu prea stie in ce treapta inferioara sa intre. Abia apoi se infige. Va imaginati ca nu-i deloc placut.

Practic, n-am inteles mare lucru din acest motor care stiu ca este unul bun si incitant. Din pacate, aceasta cutie pilotata il anuleaza in mare parte.

Suspensiile noului C4 sunt setate oarecum majoritar pentru confort. Fara exagerari insa in zona confortului, am incercat niste viraje mai rapide si se comporta bine, nu-ti da emotii. Pentru clasa masinii, suspensiile sunt setate excelent.

Sisteme noi: avertizor pentru unghiul mort

L-am testat pentru prima data pe noul Citroen C4 si este chiar util. Exista niste senzori pentru zonele neacoperite de oglinzile laterale, iar atunci cand o masina este situata in unghiul mort, chiar daca nu o vezi efectiv, se aprinde un LED pe oglinda laterala sis tii care mai trebuie sa astepti cateva secunde. Chiar merge.

In configuratia pe care am avut-o eu, noul Citroen C4 costa 24.901 euro. Insa vorbim de o versiune arhicomplet echipata, cu o gramada de sisteme, inclusiv navigatie si tapiterie de piele.

Drive test Citroen C4 1.6 THP art5 Drive test: Citroen C4 1,6 THP   155 CP

Noul Citroen C4 porneste insa de la 15.099 euro, cu motor de 1,4 litri si 95 CP, in traditia Citroen, echipat bine. Nu e putin, mai ales in acest segment extrem de competitiv, dar daca va place un interior high-tech si o echipare bogata, eu zic ca este obligatoriu sa-l treceti pe lista si macar sa-l testati. Insa, in nici un caz cu “minunata” lor cutie pilotata!!

De fapt, ca sa simt corect masina asta, o s-o testez iar, curand, cu o cutie de viteze normala, manuala.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.