Drive-test: Nissan Qashqai+2 facelift

Recunosc, nu mi-a placut prea mult modelul Qashqai inainte de facelift. Prea cuminte, usor spre fad dupa parerea mea. Si totusi multi romani au cumparat masina asta asa cum a fost ea, semn ca le-a placut si este o oferta excelenta in segment.

Oricum, designul fad a acestui SUV urban produs de japonezi este de domeniul trecutului. Facelitul a fost, din fericire, unul foarte inspirat, iar masina are acum si ceva personalitate, pe langa faptul ca arata chiar bine. Imi place si, acum, ii inteleg atractia exercitata asupra celor ce vor un SUV fara prea multe compromisuri vis-a-vis de o berlina.

Drive test Nissan Qashqai art1 Drive test: Nissan Qashqai+2 facelift

Partea frontala mi se pare ca a iesit cel mai bine de pe urma faceliftului. Alte faruri, moderne, frumoase, plus o alta grila si o alta parte inferioara a spoilerului. Practic, toata partea frontala a fost schimbata si totul arata mai bine decat pana acum. In schimba, spatele a ramas la fel, doar stopurile fiind usor redesenate la nivelul structurii.

Nici interiorul nu a suferit modificari importante la nivelul plansei de bord. Tabloul de bord, insa, a fost complet redesenat, intre turometru si vitezometru fiind plasat un display cu informatiile computerului de bord. Mult mai modern si… suficient, pentru ca in rest, plansa de bord arata bine, in stilul Nissan, fara sa aiba nevoie de modificari de substanta.

Drive test Nissan Qashqai art2 Drive test: Nissan Qashqai+2 facelift

Masina este acum si repozitionata in gama, pentru ca, intre timp a aparut indraznetul Juke. Asa ca Qashqai nu mai este chiar un SUV de oras, ci unul cu care poti merge oriunde, mai ales in versiunea testata Qashqai+2, cu un total de 7 locuri. Juke a ramas la baza gamei, in rolul SUV-ului urban nonconformist.

Motorul pe care l-am avut pe masina de test este cel de 2 litri si 140 CP, pe benzina. Nu este un motor tipic pentru un SUV, majoritatea cumparatorilor prefera dieselul, dar isi face bine treaba, este foarte silentios si iti da satisfactia de a conduce sportiv, cu turatia pe la 6.000 rpm. Am scris pe larg despre asta aici.

Drive test Nissan Qashqai art3 Drive test: Nissan Qashqai+2 facelift

Qashqai este o masina pe care o simti bine la condus, setata pentru sosea, dar fara sa straluceasca in vreun fel. O masina moderna, normala, destul de frumoasa acum, al carei avantaj este pretul, luand in considerare si echiparea. Cele 7 locuri o fac ideala pentru vacante, dar pe cele doua locuri pliabile din spate pot sta doar copii si nici ei nu cred ca rezista foarte mult acolo.

Pretul masinii este, in versiunea testata de mine, de la 24.190 euro in sus, cu sistem 4×4 si acest motor, pe benzina, caruia nu-i poti reprosa mai nimic. Fara 4×4, acelasi motor, pretul incepe de la 23.690 euro, cu un nivel de echipare mai sus. Cel mai ieftin Qashqai+2 porneste de la 17.990 euro.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.