Inovatii auto care n-au mers

E cam pretentios sa le spun inovatii, dar… ati inteles ideea. Solutii tehnice si estetice abordate de producatorii auto la un moment dat, dar la care s-a renuntat apoi. Ceea ce inseamna ca n-au mers, ca feedback-ul clientilor n-a fost chiar bun. Sau tehnologia n-a fost compatibila cu planurile lor de viitor.

Spun ca n-au mers pentru ca au tinut fix o generatie. Fie ca a fost vorba de un cu totul alt tip de bord, alte comenzi, altfel de solutii estetice, a durat doar o generatie. Asadar, sa incepem. Nu e vorba de nici un top, ci o prezentare in ordine aleatoare.

1. Volanul cu butuc fix de la Citroen. Cand au lansat vechiul Citroen C4, francezii au sustinut ca solutia lor este optima, pentru ca airbag-ul se deschide intotdeauna in aceasi pozitie, ceea ce reprezinta un plus de siguranta, iar comenzile de pe volan raman mereu in aceeasi pozitie. Insa acest gen de volan a fost abandonat de cei de la Citroen, pentru noul C4. Ba chiar va disparea din intreaga gama Citroen (adica de pe modelul C5).

Vechiul Citroen C4 Inovatii auto care n au mers

Noul Citroen C4 Inovatii auto care n au mers

Mai mult, vechiul C4 era blindat de display-uri, impartite pe centrul plansei de bord, in dreptul volanului, pe consola centrala. Acum, noul C4 are aceste afisaje in stil clasic, in pozitia clasica.

2. Frana de parcare Renault de pe Megane. N-am inteles-o prima data cand am vazut-o. Stiti despre ce vorbesc, nu? Vechiul Renault Megane are frana de mana cu doua leviere, gen mansa de avion. Francezii spuneau atunci ca arata mai bine si are o priza mai buna. Au renuntat insa la ea pentru noul Megane, care are acum levierul clasic al franei de mana (sau comanda electronica pe unele versiuni).

Vechiul Renault Megane Inovatii auto care n au mers

Noul Renault Megane Inovatii auto care n au mers

3. Tabloul de bord al modelului C3. Tot despre Citroen vorbim, dar despre modelul C3 de aceasta data. Vechea generatie avea un tablou de bord cu display pentru vitezometru si o “linie” deasupra, pentru turometru. Noul C3 a revenit la bordul cu aspect clasic.

Vechiul Citroen C3 Inovatii auto care n au mers

Noul Citroen C3 Inovatii auto care n au mers

Desigur, ma puteti completa, daca am scapat ceva. Doar la astea m-am gandit acum.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.