Noul Ford Focus ST, testat in Europa si America

Noul Ford Focus a debutat deja in Europa, dar cei pe care nu-i incanta neaparat versiunile “cuminti” asteapta versiunea de varf. Adica noul Focus ST, aratat de Ford de mai mult timp, dar care va debuta abia anul viitor.

Asa cum stiti, piata hothatch-urilor nu este chiar saraca: VW Golf GTI, Renault Megane RS, cu voia voastra chiar Alfa Romeo Giulietta QV ofera caracteristici diferite si este greu de presupus ca nici macar una dintre masini nu te poate impresiona. Dar mai asteptam doua modele in acest segment. Pe de o parte noua Astra OPC, care va impresiona prin putere (se anunta cam 290 CP), dar si noul Ford Focus ST.

Noul Ford Focus ST art Noul Ford Focus ST, testat in Europa si America

Si chiar asa, stiti ca Ford este un maestru al platformelor de clasa compacta. Ambele generatii Focus de pana acum au fost laudate pentru platforma tehnica si probabil si noul model va fi. Deci va imaginati ca noul Focus ST va avea ceva de spus in fata lui Megane RS in privinta tinutei de drum.

Ford anunta ca noul Focus ST este in plin program de teste. Si cum va fi prima versiune de performanta globala, adica si americanii vor primi (pentru prima data) modelul ST identic cu cel din Europa, testele auto loc in America de Nord si Europa. Pe aceste doua continente ruleaza 60 de prototipuri, in diferite conditii de clima, pentru ca masina sa fie setata optim in toate aspectele care tin de performanta unui hothatch. Asadar, daca vedeti vreun Focus nou “rau”, camuflat usor, sa stiti ce este. Desi nu cred ca Ford testeaza in Romania. Ei prefera poligoane cu gropi artificiale, nu santurile din Romania.

Noul Ford Focus ST art1 Noul Ford Focus ST, testat in Europa si America

Primele poze din galeria foto de mai jos sunt cu modele Focus ST camuflate. Ba chiar se spune ca unele prototipuri sunt pe baza Focus-ului normal si al vechii generatii Focus ST. Nu inteleg de ce, stim deja cum arata noul Focus ST, il vedeti mai jos intr-o gramada de poze.

Noul Ford Focus ST art2 Noul Ford Focus ST, testat in Europa si America

Stim oarecum si de ce este in stare hothatch-ul celor de la Ford. Motorului noului Focus ST este unul de 2 litri, Ecoboost, care produce 250 CP. Exact cat Megane RS, deci batalia intre ele va fi “crunta”. Motorului noului Focus ST este mai puternic decat celk al generatiei anterioare, cu toate ca are acum doar 2 litri si 4 cilindri, nu 2,5 litri si 5 cilindri cat are vechiul Focus ST.

Oricum, eu sper sa aflam si performantele masinii in aceasta toamna, la Salonul Auto de la Frankfurt. Iar anul viitor sper s-o conduc in Romania. Cu vechiul Focus ST am facut doar cativa kilometri si va imaginati ca mi-a placut mult.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.