OFICIAL: Noul Mercedes SLS AMG Roadster

Mercedes ne arata versiunea roadster a modelului SLS AMG. Nu chiar complet, pentru ca masina este pozata in timpul unor teste, dar este suficient pentru a ne da seama de silueta ei si pentru a observa diferentele fata de coupe.

Nemtii spun ca atat coupue-ul cat si versiunea roadster au fost dezvoltate in paralel, dar este evident ca pentru versiunea roadster inginerii au avut mai mult de lucru. In primul rand au dus rigiditatea (o problema a masinilor cabrio) la un nivel la care nu prea mai exista diferenta fata de coupe, iar o rigiditate buna este premisa unei tinute de drum excelente.

Asa cum putem vedea, portierele gullwing ale coupe-ului s-au “transformat” in usi normale pentru versiunea roadster (era inevitabil), iar plafonul este unul textil, actionat, evident, automat.

Mercedes SLS AMG Roadster art1 OFICIAL: Noul Mercedes SLS AMG Roadster

Sub capota este acelasi motor V8 de 6,2 litri care produce 571 CP si 650 Nm, iar performantele vor fi aproape identice cu ale coupe-ului (0 – 100 km/h in 3,8 secunde si 317 km/h viteza maxima).

Sa vedem insa cum testeaza Mercedes acest nou roadster

In primul rand (vedeti si in poze) Mercedes isi trece toate modelele prin aceasta baie de apa, indiferent ca vorbim de SUV-uri, berlina, modele supersport sau cabriolete. Sunt multe teste distincte pe care un model trebuie sa le treaca la acest capitol, pentru a fi aprobat. Si va imaginati ca cel mai greu este pentru o cabrio cu soft-top, destul de scund. Nemtii vor insa sa se asigure ca masina nu are probleme nici in situatiile cele mai grele din toate zonele lumii unde masina se vinde.

Mercedes SLS AMG Roadster art2 OFICIAL: Noul Mercedes SLS AMG Roadster

Iata cateva dintre testele legate de apa: pe langa inotul printr-o apa destul de adanca, mai exista testul ploii, adica masina este “plouata” artificial o noapte intreaga, testul stropitului cu furtunul, pentru a fi asigurata etanseitatea, testul spalatoriei automate, etc.

Mercedes SLS AMG a avut de indurat si testul climei. Practic, masina a fost condusa in toate regiunile cu clima extrema si trebuie sa faca fata in orice situatie posibila. Plafonul textil si mecanismul hidraulic al acestuia a trecut printr-un ciclu de 20.000 de plieri, pe un banc static. Dar acest plafon, care se inchide in 11 secunde, poate fi actionat si in mers, la viteze de pana in 50 km/h asa ca testele au inclus si circa 2.500 de astfel de actionari, in conditii atmosferice diferite.

Mercedes SLS AMG Roadster art3 OFICIAL: Noul Mercedes SLS AMG Roadster

Oficial, masina va debuta pe piata in aceasta toamna, dupa prezentarea din cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, iar pretul va fi probabil pe undeva pe la 240.000 euro.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.