De ce sa mai vrei o cutie automata cu 4 trepte?!

Acum 10 ani nu prea gaseai o cutie automata prin gama modelelor normale, de oras. Nu avea sens sa scumpesti masina pentru o cutie de genul asta, plus ca nici clientii nu-si doreau neaparat o cutie automata pe masinile de volum.

Dar apoi clientii au inceput sa devina tot mai pretentiosi si mai comozi, asa ca au cerut cutii automate. Iar producatorii le-au dat, chiar si pe masini de clasa mica, gen Opel Corsa sau Ford Fiesta. Doar ca aceste cutii erau dintre cele mai ieftin de produs, deci 4 trepte, fara cine stie ce pretentii de sportivitate din partea lor. Ba chiar penalizau dinamica rau de tot, incat erau diferente mari intre acelasi motor, dar cu transmisii diferite.

Cutie automata De ce sa mai vrei o cutie automata cu 4 trepte?!

Vremurile au evoluat insa, iar aceste cutii vechi, in 4 trepte, nu mai au ce cauta in oferta producatorilor, indiferent de pretentiile lor. Pur si simplu, la fel cum nimeni nu mai face masini fara servodirectie, nimeni n-ar trebui sa mai ofere aceste cutii automate in 4 trepte, care nu aduc decat dezavantaje.

Insa, iata ca si in 2011 sunt unii constructori care ofera asa ceva, pe modele noi, bune, economice si performante, in versiunile cu cutie manuala. Daca ii pui insa o automata cu 4 trepte, diferentele apar imediat si sunt consistente.

Ca sa nu mai bat campii aiurea, sa vedem cateva doua exemple:

Masini cutie automata 4 trepte comparatie De ce sa mai vrei o cutie automata cu 4 trepte?!

Acum, explicati-mi voi de ce ar vrea cineva sa plateasca circa 1.200 euro in plus pentru o masina mai lenta, care consuma mai mult. Doar pentru a nu mai schimba treptele?! Indiferent cat de comod ai fi, merita? Cand iti iei o masina de clasa mica sau compacta, cu motoare de-astea, nu cumva vrei cat mai multa eficienta?

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.