Surpriza! Iata cum arata si cine va construi taxiurile din New York!

Cred ca stiti toti cum arata taxiurile din New York. Sunt masinile alea masive, galbene, cu tractiune spate, pe care le vedem destul de des implicate in urmariri hollywoodiene si eventual distruse la final.

Ei bine, masinile astea sunt de fapt modelul Ford Crown Victoria, cu ampatament marit, care au fost aprobate de catre Comisia pentru Taxiuri si Limuzine la inceputul anilor 2000, ca taxiuri exclusive ale metropolei New York.

Pentru ca, vedeti voi, la americani nu-i ca la noi. La noi poti transforma orice masina in taxi, in Statele Unite, companiile de taximetrie sunt obligate sa aleaga dintre modelele aprobate de aceasta comisie.

Ford Crown Victoria Surpriza! Iata cum arata si cine va construi taxiurile din New York!

Iar in ultimii 10 ani, taxi-ul newyorkez a fost Ford Crown Victoria, cu motor V8 de 4,6 litri si cutie automata cu 4 trepte. Iar inaintea lui a fost Chevrolet Caprice. Iar inainte a fost celebrul Checker.

Deci, pana acum, taxi-urile din New York au fost produse de constructorii americani. O traditie care se va sfarsi curand. Ford va intrerupe productia modelului Crown Victoria, asa ca flota de taxi-uri va fi formata dintr-un an model. Ba chiar si politistii americani schimba masinile, pentru ca si ei foloseau pana acum Ford Crown Victoria.

Sa revenim, Comisia pentru Taxiuri si Limuzine a organizat un concurs/licitatie si a ales taxiul newyorkez. Care, culmea, nu mai este al unui producator american! Nissan a castigat competitia si, incepand cu anul 2013, timp de 10 ani, taxiurile noi din New York vor fi Nissan NV200. Adica o utilitara Nissan convertita pentru activitatea de taximetrie.

Nissan NV200 New York Taxi Cab Surpriza! Iata cum arata si cine va construi taxiurile din New York!

Japonezii sunt fericiti (evident!) pentru ca vor incasa o gramada de bani pe parcursul a 10 ani. Masina lor a fost considerata castigatoare si pentru ca ofera niste caracteristici foarte importante pentru taximetrie. Spatiu mare pentru 4 pasageri + plus bagaje, usi laterale culisante (care reduc riscul de a accidenta motociclistii sau pietonii cand sunt deschise brusc), plafon transparent, lumini pentru citit, lumini pe podea (pentru a localiza rapid bagajele mici), comenzi separate pentru aer conditionat in spate, filtre de habitaclu performante etc.

Nissan NV200 New York Taxi Cab 3 Surpriza! Iata cum arata si cine va construi taxiurile din New York!

Nissan NV200 New York Taxi Cab 2 Surpriza! Iata cum arata si cine va construi taxiurile din New York!

Cu acest model au mai concurat inca doua modele, care au pierdut insa competitia: Ford Transit Connect si Karsan V1 (un producator turc). Ambele modele le vedeti in pozele de mai jos.

Ford Transit Connect New York Taxi Surpriza! Iata cum arata si cine va construi taxiurile din New York!

Karsan V1 Surpriza! Iata cum arata si cine va construi taxiurile din New York!

Ce ma mira pe mine, in afara de faptul ca acest contract nu s-a acordat unui producator american (!!), ci unuia japonez, este ca s-a schimbat total conceptia. Adica, in locul unei berline mari, spatioase, s-a preferat un monovolum derivat dintr-un vehicul comercial. Care nu mai are nici pe departe atata farmec, dar, rational, este mai logic. Are motor cu doar 4 cilindri, de 2 litri, nu un V8 de doua ori mai mare.

Totusi, Nissan NV200 arata rau si nu are deloc farmecul si eleganta lui Crown Victoria!! icon smile Surpriza! Iata cum arata si cine va construi taxiurile din New York!

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.