Volvo testeaza KERS-ul pentru strada. 80 CP in plus si consum mai mic

Nu stiu daca urmariti campionatul de Formula 1. Daca da, stiti deja care-i treaba cu sistemul KERS (Kinetic Energy Recovery System). In Formula 1, sistemul recupereaza energia dezvoltata la franare si o stocheaza in baterii, iar cand pilotul are nevoie (pe liniile drepte) apasa un buton iar puterea motorului pe benzina este suplimentata cu 80 CP timp de cateva secunde. Suficient pentru a depasi sau pentru a-si apara pozitia de cineva care vrea sa depaseasca.

Volvo va incepe testele in aceasta toamna pentru un sistem KERS adaptat modelelor de strada. Si primele impresii sunt extrem de pozitive, mai ales ca sistemul se prefigureaza a fi unul deloc scump si cu avantaje clare atat pentru consum, cat si pentru acceleratii.

Volvo KERS 1 FlyWheel Volvo testeaza KERS ul pentru strada. 80 CP in plus si consum mai mic

Suedezii au dezvoltat ceea ce se numeste Flywheel, o “roata” care se invarte pe baza energiei dezvoltate la franare. Ajunge chiar si la 60.000 rpm. In momentul in care masina inainteaza din nou, rotatia acestui sistem este transferata puntii spate prin intermediul unei transmisii speciale. Asadar, motorul termic antreneaza puntea fata si KERS-ul puntea spate.

Volvo KERS 1 FlyWheel 1 Volvo testeaza KERS ul pentru strada. 80 CP in plus si consum mai mic

KERS-ul poate elibera, cand este complet incarcat, circa 80 CP pentru cateva secunde. Asta ajuta la acceleratie, dar si la nivelul consumului, suedezii afirmand ca sistemul reduce consumul de carburant cu circa 20 procente. E adevarat, mai mult in oras, unde franarile repetate genereaza energie.

KERS-ul celor de la Volvo este facut din fibra de carbon, cantareste doar 6 kilograme si are un diametru de 20 cm. Primele teste pe un model Volvo vor incepe in aceasta toamna, iar in cativa ani am putea avea tehnologia pe masinile de serie la un cost deloc mare.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.