Bugatti a vandut ultimul Veyron!

Gata, productia celui mai titrat supercar al ultimilor 10 ani, fantasticul Bugatti Veyron, a ajuns la final. Bugatti a promis doar 300 de exemplare ale acestui monument de tehnologie si asta a si facut. Ultimul exemplar Veyron a fost comandat de un client din Europa, caruia ii va fi livrat peste cateva luni.

Si daca tot s-a ajuns la acest moment, sa vedem si cum s-a nascut Bugatti Veyron, o masina despre care multi au spus ca este imposibil de contruit in specificatiile anuntate. Si a fost greu, pentru ca a durat ceva pana cand toate au fost puse la punct. Volkswagen a cumparat marca Bugatti in 1998 si doar un an mai tarziu au prezentat conceptul EB 18/4. Ei spuneau ca este un concept foarte aproape de serie, dar nu era.

Bugatti Veyron art1 Bugatti a vandut ultimul Veyron!

In incercarea lor de a obtine un nivel imens de putere, dintr-un motor enorm, intr-o masina functionala, cei de la Volkswagen au cheltuit o gramada de bani. Si produsul final a fost gata abia in 2005, la 6 ani de la prezentarea conceptului despre care ei spuneau ca e aproape de serie.

Insa, atunci cand a aparut, Bugatti Veyron 16:4 a socat o lume intreaga. Pur si simplu a spulberat orice record de pana atunci pentru masinile de serie. Motorul W16, de 8 litri, cu 4 turbocompresoare a “sarit” la un nivel de putere cu 4 cifre. 1.001 CP si 1.250 Nm, plus tractiune integrala = 0 – 100 km/h in 2,5 secunde si 407 km/h viteza maxima.

Bugatti Veyron art2 Bugatti a vandut ultimul Veyron!

Bugatti a demonstrat ca poate si mai mult, atunci cand a prezentat versiunea Veyron SuperSport, cu 1.200 CP si viteza maxima 431 km/h, aceasta fiind viteza de record mondial. Cele 5 exemplare produse au viteza maxima limitata la 415 km/h.

Dar istoria lui bolidului de peste un milion de euro nu se termina aici. Productia coupe-ului Bugatti Veyron 16:4 s-a terminat, dar continua productia lui Veyron Grand Sport, versiunea decapotabila. Care este la fel de rapida, 407 km/h in versiune capotata si 360 km/h in versiune decapotata. De fapt, vorbim despre cea mai rapida decapotabila din lume.

Bugatti Veyron art3 Bugatti a vandut ultimul Veyron!

La final, pentru ca este chiar un eveniment deosebit, sa va spun cateva dintre “cifrele” lui Bugatti Veyron. Acceleratia si viteza maxima le stiti deja. Altceva acum:

- cutia cu dublu-ambreiaj si 7 trepte de pe Veyron, capabila sa gestioneze 1.250 Nm (chiar 1.500 la Veyron SuperSport) schimba treptele in mai putin de 150 milisecunde.
– chiar daca are o greutate de 2 tone, Bugatti Veyron franeaza de la 100 km/h in doar 31,4 metri si 2,3 secunde.
– structura caroseriei este din fibra de carbon si ofera o rigiditate torsionala de 60.000 Nm, neatinsa nici astazi de vreun alt model.

Asadar, Bugatti continua cu Grand Sport, versiunea decapotabila si probabil va produce peste cativa ani si un superbolid cu 4 usi, asa cum ne-a sugerat prin conceptul Galibier. Mai este loc de recorduri.

Iata si celebrul test de viteza maxima (pe care multi il stiti) al celor de la Top Gear cu Bugatti Veyron. Merita vazut inca o data.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.