OFICIAL: Noul Mercedes M-Klasse!

Iata ca Mercedes a ajuns si la a treia generatie M-Klasse. Poate va mai amintiti cum a debutat prima generatie – in filmul Jurrasic Park al lui Spielberg, in 1993. De fapt, in acel film s-au folosit doua masini de preproductie, pentru ca modelul de serie a debutat in 1997. Dupa prima generatie a urmat a doua, din 2005 si pana acum, cand Mercedes ne arata noul M-Klasse.

Ei bine, noul Mercedes M-Klasse s-a desprins de ideea stilistica a primelor doua generatii. Adica, e suficient sa te uiti rapid la niste poze ca sa intelegi ca a doua generatie M-Klasse a fost o versiune mult modernizata (la nivelul designului) a primei generatii.

Mercedes M Klasse art1 OFICIAL: Noul Mercedes M Klasse!

A treia generatie M-Klasse este altceva. Farurile sunt primul element pe care-l observi instant ca difera mult, e conceput pe alta idee. Farurile noului M- Klasse sunt par mai mici si mai rotunjite. Dealtfel, intreaga parte frontala a noului Mercedes M-Klasse seamana cu a coupe-ului CL. Si stopurile par mai mici, iar acum sunt dipuse pe orizontala, nu mai sunt atat de inalte.

Per ansamblu, mie noul M-Klasse mi se pare mai… simplu. Pastreaza aceeasi imagine de ansamblu, dar cu detalii mult diferite. Arata elegant, dar e cam moale, ca sa zic asa, la nivel stilistic. Complet diferit de agresivul X5.

Mercedes M Klasse art2 OFICIAL: Noul Mercedes M Klasse!

Despre interior nu sunt prea multe de spus. Normal, a primit un upgrade susbstantial, are consola centrala redesenata, dar esenta este aceeasi.

La nivel tehnic sunt niste modificari importante. In primul rand, consumul mediu la nivelul intregii game de propulsoare a scazut cu 25%. Iar nemtii se lauda cu o politica de downsizing aplicat foarte coerent in cazul acestui model.

Mercedes M Klasse art3 OFICIAL: Noul Mercedes M Klasse!

N-are rost sa va plictisesc cu toata detaliile propulsoarelor. Si pentru ca cei de la Mercedes au pregatit niste tabele comparative cu avantajele noilor motorizari vis-a-vis de cele vechi, vi le arata si eu, luate cu copy/paste. In felul asta, se observa ce si cum s-a inbunatatit.

Iata comparatia intre motoarele diesel:

Fisa tehnica comparativa M Klasse diesel1 OFICIAL: Noul Mercedes M Klasse!

Si iata si comparatia intre motorul pe benzina:

Fisa tehnica comparativa M Klasse benzina OFICIAL: Noul Mercedes M Klasse!

Toate versiunile sunt echipate cu sistem Stop/Start si cu cutia automata 7G-TRONIC PLUS, prin intermediul careia au fost facute cateva programe de rulare pentru noul M-Klasse.

Ce-as remarca… Motorul de baza la capitolul diesel, un 4 cilindri de 2,1 litri si 204 CP afiseaza un consum mediu de 6 litri/100 km. Cu rezervorul standard, de 70 de litri, se poate ajunge la o autonomie usor peste 1.000 km. Dar daca masina este echipata (optional) cu rezervorul de 93 de litri, autonomia poate ajunge la 1.500 km.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.