Biturbo? Nu, BMW vrea triturbo pentru viitorul M3!

Actualul BMW M3 a ramas singurul M cu motor aspirat. Da, restul M-urilor sunt turbo (de fapt, biturbo), chestie de necrezut acum cativa ani. Dar asta e, progresul isi face loc si vine neaparat cu turbo si cilindree mai mica in cazul acestui gen de masini.

Va imaginati ca nici M3 nu va “rezista” cu un motor aspirat, asa ca viitoarea generatie va renunta la cei 8 cilindri si se va orienta catre un 6 in linie. Exista surse care spun ca BMW ar fi confirmat oficial faptul ca dezvolta un nou motor cu 6 cilindri in linie, de 3,3 litri, pentru viitoare generatie M3.

BMW M3 Biturbo? Nu, BMW vrea triturbo pentru viitorul M3!

Dar ne asteptam la asta. Ne asteptam si la turbo, cum spuneam mai sus. Dar, eu, cel putin, nu ma asteptam sa aud ca va fi un TRI turbo! Exact, BMW, constructorul care a rezistat cel mai mult cu motoarele aspirate, vrea sa faca un propulsor cu 3 turbocompresoare! Daca asta nu e aroganta, nu stiu cum sa-i zic icon smile Biturbo? Nu, BMW vrea triturbo pentru viitorul M3!

BMW M3 a Biturbo? Nu, BMW vrea triturbo pentru viitorul M3!

Se spune chiar ca una dintre cele 3 turbine va fi actionata electric, probabil pentru a reactiona instant, fara sa mai astepte fluxul de gaze de esapament de pe galeriile de evacuare. Se pare ca puterea maxima va fi undeva pe la 450 CP. Credibil, avand in vedere ca actualul V8 de 4 litri de pe M3 produce 420 CP.

Mai avem de asteptat pana in 2014 pentru noul BMW M3. Nu-i asa usor sa convingi 3 turbine sa lucreze impreuna pe un motor cu 6 cilindri!

via Autoblog.it

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.