Ce sa nu-i faci masinii tale vara

Daca tot ne topim de caldura zilele astea, am zis sa trecem in revista niste lucruri pe care ar trebuie sa le avem in vedere cand folosim masina. Tine de cum o folosim cand afara sunt peste 35 grade Celsius. Da, in interior stam la 24 grade (aerul conditionat este o inventie absolut geniala!), dar vopseaua caroseriei si alte zone ajung la temperaturi extreme.

Nu va spun nici o noutate, dar vazandu-i pe unii m-am gandit ca unele lucruri, desi evidente din punct de vedere logic, trebuie semnalate. Nu de alta, dar acum e bine sa tinem cont de cat mai multe aspecte pentru a nu ajunge sa dam bani service-urilor.

Head up Display Ce sa nu i faci masinii tale vara

Asadar, iata ce ar fi de spus:

- masinile de astazi au un sistem de racire foarte bine pus la punct. Chiar daca afara sunt 40 grade, poti merge cu 150 km/h pe autostrada, fara sa ai probleme cu racirea. Nu ai nici in oras la aceeasi temperatura, dar pe autostrada! Ei bine, dupa ce-ti alergi masina cu motorul la turatie mare, cand opresti pentru cine stie ce motiv, nu opri imediat motorul! Lasa-l sa mearga la relanti macar un minut, pentru ca lichidul de racire sa-si faca circuitul si sa raceasca uniform interiorul motorului. Unii producatori specifica treaba asta in manualul de intretinere.

Citroen DS4 Ce sa nu i faci masinii tale vara

- la temperaturi exterioare mari, evita sa speli geamurile cu instalatia masinii. Acolo ai lichid special, cu detergent, care nu face bine deloc cand intalneste vopseaua incinsa. Poti ramane cu niste pete de toata frumusetea pe lac.

- nu spala masina cand afara e canicula! Apa rece, sub presiune, pe lacul unei vopsele dilatate de caldura va duce la contractie imediata si niste crapaturi vizibile pe lac.

- valabil nu neaparat vara, dar mai ales vara. Cand intri in spalatorie dupa un drum lung sau prin aglomeratie, nu-i lasa sa-ti dea imediat cu apa pe masina. Discurile de frana sunt incinse, iar apa rece care vine peste ele le poate face sa crape.

Gainat pe vopsea Ce sa nu i faci masinii tale vara

- evita sa lasi masina in plin soare. Daca nu ai de ales, protejeaza plansa de bord cu acele protectii speciale. Altfel, bordul va “imbatrani” mai repede. Ai grija cand lasi masina sub copaci. Gainatul pasarilor (acid) peste o vopsea incinsa, se lasa cu pete clare.

Daca mai aveti completari, scrieti-le in comentarii!

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.