Drive-test: BMW 650i Cabrio – Furtuna de vara

Au trecut vreo 2 saptamani de cand am inapoiat masina asta, dar tot ma gandesc la ea. Si nici n-are cum sa fie altfel, e imposibil s-o conduci si sa nu se lase cu un mare zambet pe orice fel de figura, indiferent cat de serios esti.

Din punctul meu de vedere, BMW Seria 6 este cam cel mai frumos BMW actual si nu cred ca va fi intrecut decat de Seria 6 Gran Coupe, adica versiunea coupe cu 4 usi pe care BMW o pregateste in premiera pentru aceasta a doua Serie 6. Da, am avut senzatia ca farurile sunt cam simple pentru ce se vrea masina asta, dar nu-i deloc asa. Cand o vezi pe viu, e cu totul altceva. E agresiva, rece, mare si extrem de luxoasa. O combinatie intre astea, in asa fel incat atrage atentia chiar si unui sofer de Aston Martin DB9 (intalnit prin Bucuresti).

BMW 650i Cabrio drive test art1 Drive test: BMW 650i Cabrio   Furtuna de vara

Asadar, genul asta de masini nu se judeca din poze. Trebuie s-o vezi in realitate, de preferat pe sosea, in trafic. Unde impresioneaza pe oricine-i atent si o vede. Ba chiar oamenii prefera sa te lase in fata lor ca s-o vada pe toate partile. Si se mira cand franezi si-i lasi sa intre in coloana.

BMW 650i Cabrio drive test art3 Drive test: BMW 650i Cabrio   Furtuna de vara

Interiorul este ca al oricarei masini de lux, lucrat impecabil si saturat de piele si cusaturi frumoase. Plus ca BMW 650i cabrio are si niste linii puternice ale plansei de bord. E vorba de zona mai proeminenta de pe consola si continuata pe bord, care desparte pielea de lemn si iti “izoleaza” cumva comenzile. Le face sa para mai ingramadite in tine, ca sofer, sunt acolo, la indemana, nu numai practic, ci si vizual.

BMW 650i Cabrio drive test art2 Drive test: BMW 650i Cabrio   Furtuna de vara

N-are rost sa mai spun ca scaunele sunt reglabile electric in toate felurile posibile. Spatiul in fata este excelent, dar eu ma asteptam sa fie probleme in spate. Ei, situatia nu-i asa rea. In spate se poate sta confortabil, evident nu ca intr-un Seria 5, dar nici atat de ingramadit pe cat ai crede privind spatiul disponibil. Caracteristic masinilor de genul asta, in spate stai cam “ingropat”, dar te obisnuiesti. Cum am spus, e mai mult spatiu decat ai putea crede, cu conditia ca in fata ta sa nu fie cineva de peste 1,90 metri.

BMW 650i Cabrio drive test art4 Drive test: BMW 650i Cabrio   Furtuna de vara

In rest, daca nu sta nimeni in spate (si, in mod normal, nu prea va sta nimeni) deasupra locurilor este montat un paravan de vant, care, impreuna cu geamurile ridicate, te lasa sa mergi cu viteza chiar mare, fara sa ai parte de stresul unor curenti de aer foarte puternici. Si, chiar daca am avut masina intr-o perioada ploioasa, am prins si zile in care am mers decapotat. Si e cu totul altceva.

Nu-i inteleg pe cei care au decapotabile si, probabil din graba, nu le mai decapoteaza nici macar cand vremea e perfecta pentru asa ceva. Nu conteaza despre ce masini vorbim: Opel Astra mai vechi, Renault Megane, Saab 9-3 etc. Trec in viteza, cu plafonul pus si eventual geamurile deschise.. daca nu te bucuri de aerul liber, de ce ti-ai mai luat versiunea cabrio?!

BMW 650i Cabrio drive test art5 Drive test: BMW 650i Cabrio   Furtuna de vara

Sa revin la BMW 650i cabrio.. este cea mai puternica motorizare, pana la aparitia noului M6 cabrio. 650i are un V8 de 4,4 litri, turbo, care produce 408 CP si 600 Nm si este cuplat la cutia automata cu 8 trepte. E adevarat, BMW 650i cabrio are 2 tone, dar cu motorul asta chiar nu se simt.

Nici nu prea stiu cum sa va descriu senzatia la acceleratie… cum am spus in titlul, e o furtuna. Care poate tine mult mai mult decat poti tu duce. 5 secunde pana la 100 km/h, in sunetul superb si inimitabil al V8-ului si evacuarii sport. Desi, as putea spune ca este mai discret, acustic vorbind, decat as fi preferat eu.

BMW 650i Cabrio drive test art6 Drive test: BMW 650i Cabrio   Furtuna de vara

Aproape ca-i inteleg pe cei cu masini de genul asta cand ii mai vad alergand pe autostrada. E greu sa te abtii..  icon smile Drive test: BMW 650i Cabrio   Furtuna de vara

Masina are comenzile cutiei si sasiului de la Seria 5. Asa ca 650i cabrio poate fi masina care vrei tu sa fie la nivel de comportament. Vei ramane socat de cat de confortabila poate fi in modul “comfort”, cat de echilibrata in modul “normal” si sportiva in modul “sport”. Si vei avea fiori in “sport +”, daca iti supraestimezi talentul sau alegi locul gresit, pentru ca in acest mod electronica pandeste din umbra, nu la vedere. Cumva, masina presupune ca stii ce faci si ar fi bine chiar sa stii. Pana si la accelerari care nu ti se par cine stie ce, cand iesi dintr-un viraj mai strans, vei simti rotile spate cum tind sa plece mai mult decat e cazul.

BMW 650i Cabrio drive test art7 Drive test: BMW 650i Cabrio   Furtuna de vara

Padelele cutiei sunt exact ce trebuie in cazul masinii asteia. Si schimbarea logica a treptelor din cutie, daca vrei sa te simti putin mai clasic, nu chiar ca in F1.

Mai jos vedeti o mostra de accelerare pe autostrada, filmata de mine pana la un moment anume, ca n-as vrea sa dau un exemplu negativ :).

Nu stiu daca va intereseaza, pe mine sigur nu, dar n-am putut sa nu remarc. Este vorba de consum. BMW spune ca 650i Cabrio are un consum urban de 15,5 litri/100 km. Eu am obtinut 18 l/100 km, dar fara sa menajez acceleratia si chiar mi se pare foarte bine. Nicaieri n-am reusit sa cobor sub 10 litri/100 km, dar nici macar n-am incercat. Nu m-am gandit la consum, doar am citit ce arata computerul de bord in anumite momente.

BMW 650i cabrio este prima masina la care am avut rabdare sa testez parcarea automata. Si e chiar util sistemul asta, evident, pentru femei :). Iata ce-a iesit:

In rest, ce sa va mai spun? Ca masina costa 103.664 euro, cu TVA? In versiune de baza, pentru ca, daca vrei personalizare, poti cheltuie alte zeci de mii de euro. E adevarat, insa, ca asta e pretul unui cabrio de categorie mare, premium pana la capat. Pare scump, dar daca te gandesti ca este la jumatate din pretul unui Ferrari 458 Italia, suma asta cu 6 cifre nu mai pare atat de mare.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.