Drive-test: Chevrolet Orlando – Accesoriul vacantei perfecte

Cum eu sunt adeptul vacantelor cu masina, indiferent de distanta, sunt sensibil la masinile care se preteaza exact la asa ceva. Intr-o vreme imi imaginam ca un motorhome e perfect, dar mi-am dat seama ca e mult prea lent pentru gusturile mele. Desigur, n-am nimic impotriva vacantelor cu masini de la clasa (cel putin) compacta in sus, dar adevarul este ca nici una nu este mai potrivita ca un monovolum, mai ales cand esti cu ceva prieteni.

Noul Chevrolet Orlando, primul monovolum al gamei Chevrolet pentru Europa, mi-a atras atentia inca de la primele poze oficiale. Si mi-a placut atunci, ca si acum, faptul ca este modern fara sa fie multe prea stilizat, cu linii ciudate, incercand sa fie cat mai deosebit. Nu, Orlando arata barbatesc, aminteste de un SUV si pare chiar usor brut daca-l pui langa un Opel Zafira (de care nu e chiar strain la nivel tehnic) si asta place. Probabil mai mult barbatilor.

Drive test Chevrolet Orlando art1 Drive test: Chevrolet Orlando   Accesoriul vacantei perfecte

Oricum, l-am luat pe Orlando exact unde ar trebui sa fie in elementul lui. Intr-o vacanta de 3 zile la munte, departe de Bucuresti. L-am incarcat pentru scurt timp cu 7 persoane, i-am umplut portbagajul si s-a descurcat excelent. I-a placut si proprietarului vilei pe care o vedeti in poze si care conducea un C4 Grand Picasso.

Interiorul, cu piele si  o multime de dotari pe masina de test, impresioneaza prin spatiu. Exista la discretie pentru locurile fata si spate, iar in aceasta configuratie, cu 5 locuri, ramane un volum de 458 litri pentru bagaje. Foarte bine, as spune, daca le aranjezi bine ramai uimit cat poti ingramadi acolo. Exista si posibilitatea sa ridici din podeaua portbagajului ultimele doua scaune si ai o masina cu 7 locuri. Sigur, locurile din spate sunt greu accesibile, foarte limitate ca spatiu, dar le-am testat, pe distante nu prea lungi poti sta linistit. Desigur, in aceasta configuratie ramai la un volum de doar 89 litri pentru portbagaj.

Drive test Chevrolet Orlando art3 Drive test: Chevrolet Orlando   Accesoriul vacantei perfecte

Si scaunele de pe al doilea rand pot fi pliate rapid, astfel incat, ocazional, poti folosi modelul Orlando si pe post de caraus pentru diferite materiale, avand un volum de 1.499 litri la dispozitie.

Plansa de bord este in stilul celei de pe Cruze, bine lucrata si fara scapari majore din punct de vedere al ergonomiei. Una singura am gasit, butonul ESP-ului plasat chiar la extremitatea dreapta a consolei centrale, la indemana pasagerului. Va imaginati ca nu-i ideal sa lasi o asemenea comanda la discretia pasagerului, care o poate actiona intr-un moment deloc fericit, fara sa-si dea seama.

Drive test Chevrolet Orlando art2 Drive test: Chevrolet Orlando   Accesoriul vacantei perfecte

In rest, pozitie inalta, cotiera ingusta, dar comoda pentru sofer si niste stergatoare care nu mi-au placut. Nu inteleg de ce nu au pus niste mult mai eficiente stergatoare aero pe o masina de aproape 20.000 euro.

Am avut pe masina de test cea mai buna motorizare cu cea mai potrivita transmisie. Un turbodiesel de 2 litri si 163 CP, cuplat la o cutie automata cu 6 trepte. Ideal si pentru consum si pentru putere si pentru comoditate. Masina cantareste 1,66 tone si poate ajunge la 2,3 tone incarcata la maxim, asa ca cei 163 CP si mai ales cuplul de 360 Nm sunt ceea ce trebuie. Chiar si cu 7 persoane la bord, Chevrolet Orlando se misca bine si nu lasa senzatia ca ai putea avea emotii la depasiri. Desigur, toate astea costa ceva. Combinatia intre un diesel puternic, cutia automata si greutatea masinii duc la un consum de circa 12 litri/100 km in Bucurestiul aglomerat. Fisa tehnica spune 9,3 litri/100 km, dar nu cred ca valoarea poate fi atinsa in Bucuresti.

Drive test Chevrolet Orlando art4 Drive test: Chevrolet Orlando   Accesoriul vacantei perfecte

Pe un drum national, cu doar doua persoane la bord, am obtinut un consum de 7,8 litri/100 km, dar in conditiile in care am mers destul de repede in afara localitatilor. Oricum, imi place ca Orlando nu e lenes. Ajunge la 100 km/h in 11 secunde (cu o secunda mai mult fata de versiunea echipata cu cutia manuala) si atinge 195 km/h. Mai mult decat suficient pentru categoria din care face parte.

Un alt aspect care mi-a placut. Suspensiile. Chiar daca vorbim de un monovolum, acestea nu sunt setate exagerat de confortabile. Sunt exact atat de cat trebuie de tari incat sa-ti placa sa conduci dinamic, dar nici nu simti ca masina se dezmembreaza pe drumuri proaste. Singurul repros ar fi ca lucreaza cam zgomotos.

Drive test Chevrolet Orlando art5 Drive test: Chevrolet Orlando   Accesoriul vacantei perfecte

Sa discutam despre preturi. Mai stiti cand v-am spus ca Chevrolet Cruze este cea mai buna oferta pentru un diesel sportiv de peste 150 CP? Ei, Chevrolet Orlando este clar cea mai buna oferta in segmentul sau. Nu-i parerea mea, spun asta cu preturile concurentilor in fata.

Asadar, Chevrolet Orlando, in configuratia tehnica pe care am precizat-o, cu nivelul de echipate LTZ PLus (cel mai bun) costa 20.900 euro. Citroen C4 Grand Picasso, cu motor de 2 litri HDi si 150 CP, costa 26.402 euro. Cu cutie manuala, pentru ca automata nu este disponibila pe motorul asta. Sunt promotii si pentru Citroen, nu veti plati chiar 26.402 euro, dar Orlando ramane mai convenabil.

Drive test Chevrolet Orlando art6 Drive test: Chevrolet Orlando   Accesoriul vacantei perfecte

Un alt concurent, Renault Grand Scenic, pleaca de la 21.450 euro (dupa o reducere de 1,400 euro), varf de gama fiind, dar cu motor de 1,9 dCi si 130 CP, semnificativ mai slab decat cel al lui Orlando.

La pret sta, cum am vazut, excelent in raport cu concurenta. Insa, in Romania, monovolumele nu sunt chiar atat de populare. E adevarat, nici eu n-as cumpara masina asta ca singura masina. Nu-mi place s-o parchez prin Bucuresti. Insa, daca mi-as permite doua, aceasta ar fi pentru vacanta, clar.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.