Drive-test: Opel Corsa facelift

Opel Corsa a trecut recent prin mainile designerilor si inginerilor Opel pentru niste imbunatatiri absolut necesare cand principalii doi competitori, Ford Fiesta si VW Polo, sunt mai tineri. Dealtfel, cu actuala generatie Corsa s-a procedat putin mai altfel decat in mod normal. Masina a avut anul trecut un facelift strict tehnic, pentru ca anul acesta sa aiba unul strict estetic. Cei mai multi producatori le fac concomitent.

Evident, modelul testat de mine este cel din acest an, cu tot cu facelift estetic. Unul care a presupus modificari la partea inferioara a spoilerului, dar nu unele de amploare. De asemenea, plansa de bord a fost putin slefuita, cu un display mai mare si comenzi redesenate pentru climatizare. la fel, modern, dar nimic de amploare.

Opel Corsa facelift Drive test art1 Drive test: Opel Corsa facelift

Eu zic ca Opel Corsa facelift face inca fata in clasa mica, dar isi arata varsta. Insa doar la nivel estetic. Tehnic sta foarte bine, cu o platforma setata intr-o nota de confort evident, fara insa sa dezamageasca daca ii impui un ritm mai alert. Mi-a placut cum ruleaza pe drumuri nu foarte bune (suspensie silentioasa) si cum sta in virajele luate mai repede.

Opel Corsa facelift Drive test art2 Drive test: Opel Corsa facelift

Motorul testat este cel pe benzina, de 1,4 litri si 100 CP, cuplat la o cutie de viteze manuala, cu 5 trepte. Un motor bun, suficient de puternic pentru cilindreea lui si pe care il poti convinge destul de usor sa stea langa valoarea oficiala de 7,3 litri/100 km a consumului urban. Acceleratia 0 – 100 km/h este posibila in 11,9 secunde, iar viteza maxima este de 180 km/h. Daca iti cumperi masina nu doar pentru oras, ci mai vrei relativ frecvent si drumuri extraurbane sau vacante, asta este minimul de motor care-ti trebuie. Motorul de baza, de un litru si 64 CP ar trebui evitat oricum, iar cel de 1,2 litri si 85 CP doar pentru oras si drumuri scurte in afara lui.

Opel Corsa facelift Drive test art3 Drive test: Opel Corsa facelift

Sunt doua lucruri care nu mi-au placut la acest model. Sistemul cruise-control este actionat absolut incomod, din extremitatea (rotativa) a bratului de semnalizare. Deloc intuitiv, locul acestor comenzi este fie pe volan, fie pe o maneta speciala de pe coloana de directie. Asta e unul din aspectele care tradeaza varsta masinii. Al doilea tine de timoneria cutiei de viteze, usor imprecisa, mai ales la selectarea treptei a treia.

Preturile modelului Corsa pornesc de la 10.830 euro pentru versiunea cu motor de 64 CP amintita mai sus. Cu motorul de 1,4 litri si 100 CP, pretul pleaca de la 12.125 euro, iar cele doua versiuni diesel, cu motor de 1,3 litri, pornesc de la 12.910 euro (75 CP) si 13,120 euro (95 CP).

Opel Corsa facelift Drive test art4 Drive test: Opel Corsa facelift

Asa cum spuneam la inceput, Opel Corsa facelift ramane o oferta buna, dar este depasita deja de principalii competitori, Oricum, momentul trecerii la noua generatie este aproape si s-ar putea sa vedem ceva in sensul asta chiar anul viitor.

Pana atunci, Corsa tenteaza prin pret si prin faptul ca, fiind un model la final de generatie, a rezolvat cam toate “bolile copilariei”. Tocmai de aceea este recomandata celor care vor o masina moderna, pe care s-o tina mai mult decat media.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.