Drive test: Renault Twingo Miss Sixty – Ladies first

Renault Twingo a fost adus tarziu de catre cei de la Renault Romania in tara noastra. Cumva, n-au crezut ca cel mai mic model Renault va face cine stie ce ravagii in Romania si cred ca au apreciat corect. Insa, in ultima parte a vietii actualei generatii, Twingo este disponibil si la noi. Cu un singur motor, fara diesel. Deci nu ne asteptam sa conteze cine stie ce la vanzari.

Eu am testat versiunea Miss Sixty si cred ca nu e cazul sa va mai spun ca este destinata exclusiv femeilor. Sau barbatilor sensibili icon smile Drive test: Renault Twingo Miss Sixty   Ladies first Bine, in general, renault Twingo este destinat femeilor, dar aceasta versiune Miss Sixty cu atat mai mult. Asadar, am incercat sa ma pun in pielea unei femei si sa vad ce-i cu masina asta. N-am reusit, dar tot o sa va spun despre masina.

Drive test Renault Twingo Miss Sixty art1 Drive test: Renault Twingo Miss Sixty   Ladies first

In primul rand, cred ca e clar pentru toata lumea. E o masina de oras, pentru femei. E facuta in asa fel incat, daca vrei, ii poti gasi o gramada de chestii puse altfel decat ai considera normal. Dar stilul asta “fashion” scuza scaparile de ergonomie. De exemplu, clantele portierelor sunt la fel ca la prima generatie. Nu-mi plac, dar sunt altfel decat la orice alta masina, iar asta sigur impresioneaza o anumita categorie de clienti.

Tabloul de bord, alt exemplu. De ce ai pune in spatele volanului doar turometrul? Se uita vreo femeie la el cand conduce?! Nu cred. E masina vreo bomba pe roti, ca sa zici ca are sens un turometru aruncat direct in raza vizuala? Nu, cu exceptia hothatch-ului Twingo RS.

Drive test Renault Twingo Miss Sixty art2 Drive test: Renault Twingo Miss Sixty   Ladies first

In rest, versiunea Miss Sixty are o gramada de atu-uri pentru femei. Culoarea exterioara, roz dupa mine, dar in mod sigur altfel pentru o femeie, floricelele imprimate pe caroserie, tapiterie si covorase, plus alte cateva chestii. Dunga roz de pe scaune, zona din spatele volanului, unde se zice ca poti infige un ruj, rimel si cine stie ce alta pudra, plus un con cu oglinda, pe consola centrala, pentru “retusuri”.

In spate se sta destul de bine (2 locuri), iar portbagajul variaza de la “insuficient”, cand sunt 4 calatori, la “bine” cand sunt doar 2 persoane in masina. Asta pentru ca francezii au facut un sistem simplu, dar eficient, prin care poti glisa individual scaunele spate in functie de ce ai nevoie, spatiu pentru pasagerii din spate sau spatiu pentru bagaje.

Drive test Renault Twingo Miss Sixty art3 Drive test: Renault Twingo Miss Sixty   Ladies first

In Romania, Renault Twingo, deci implicit versiunea Miss Sixty, vine cu un singur motor. Cel pe benzina, de 1,2 litri si 75 CP pe care-l stim de pe Dacia Logan si Sandero. Propulsorul isi face treaba in oras, dar isi arata rapid limitele cand iesi in afara si incerci sa depasesti ceva. De fapt, Twingo nu prea este pentru iesiri, este o masina strict urbana, cu un motor suficient pentru sprinturi normale de la semafor. 100 km/h se ating in 12 secunde, iar viteza maxima este de 169 km/h. oricum, motorul nu pare prea vesel cand este dus mai mult in ture si se aude destul de tare. Consumul urban oficial este de 6,7 litri/100 km, dar eu am obtinut cam 7,8 l/100 km.

Renault Twingo Miss Sixty este genul care ar trebui sa intre pe lista scurta a femeilor care vor o masina care sa le reprezinte. Alaturi de Fiat 500 si Suzuki Swift si poate si VW Beetle, desi Beetle e putin mai sus. Modelul francez are avantajul unui pret de 9.990 euro, in conditiile in care iti ofera: airbag-uri frontale, ABS, aer conditionat, geamuri si oglinzi electrice, volan si schimbator imbracate in piele.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.