Infernul prin care trec modelele Mercedes – Noul tunel climatic

Fiecare model al constructorilor consacrati trece prin iad inainte sa-l cumparam noi. Stiu ca ma intrebam odata, in timp ce coboram in viteza un drum, folosind la maxim franele, daca acestea vor ceda. E greu sa le faci sa cedeze, pentru ca producatorii au grija sa le testeze in feluri in care tu, ca sofer, nu prea iti inchipui s-o faci.

Si totul se intampla in zone extreme. Majoritatea pozelor spion care prefigureaza lansarea unui model de serie sunt facute prin zone deja cunoscute pentru faptul ca pe acolo se fac teste: Death Valley pentru caldura extrema, nordul Suediei pentru frig, Nurburgring pentru solicitarea motorului, franelor si suspensiilor in regim de circuit.

Mercedes tunel climatic art1 Infernul prin care trec modelele Mercedes   Noul tunel climatic

Insa si pana se ajunge la acest gen de teste, in lumea reala, constructorii pregatesc componentele si masinile in laboratoare. Zone de teste in care e greu sa-ti inchipui chinurile la care sunt supuse prototipurile. Practic, trebuie verificat cand cedeaza componentele si cum se comporta pana sa cedeze, in conditii absolut extreme.

Mercedes ne dezvaluie cum se fac o parte din aceste teste, cu ocazia lansarii a doua noi tuneluri climatice. De care, evident, sunt foarte mandri. Acestea sunt situate la uzina din Sindelfingen, iar nemtii spun ca permit testarea masinilor in conditii mai dure decat in lumea reala.

Mercedes tunel climatic art2 Infernul prin care trec modelele Mercedes   Noul tunel climatic

Tunelul climatic “rece” poate asigura testarea prototipurilor la temperaturi cuprinse intre – 40 si + 40 grade celsius, iar cel “cald” intre – 10 si + 60 grade celsius.  Ambele sunt echipate cu role pe care masina poate “rula” stand pe loc, la viteze de pana la 265 km/h. Asadar, si AMG-urile vor trece pe aici.

Nemtii spun ca asta nu inseamna ca vor reduce testele rutiere, pentru ca nici un mediu controlat din lume nu poate simula exact traficul real. Dar cele doua tuneluri le vor permite sa testeze pe drumuri masini deja puse la punct in laborator. Practic, in aceste tuneluri se poate face orice: se testeaza motorul la diferite viteze, transmisia, franele, se poate simula urcarea si coborarea, viteza maxima sau viteza de trafic aglomerat.

Mercedes tunel climatic art3 Infernul prin care trec modelele Mercedes   Noul tunel climatic

Se pot simula temperaturi extrem de joase, furtuni de zapada cu vant de circa 200 km/h, dar si caldura extrema, de pana la 70 grade celsius umiditate in diferite grade. treceri bruste de la o temperatura la alta. Absolut orice, mult mai dur decat poate produce natura.

Totul pentru ca nimeni, nici un client, oriunde ar locui el in acesta lume, sa nu ajunga la concluzia ca masina sa nu suporta clima zonei respective sau ca ceea ce-i fac e prea mult.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.