Oficial: BMW i8 concept – Hibrid si.. fantastic!

Daca BMW i3 concept imi place, BMW i8 Concept mi se pare absolut fantastic. E adevarat, ceea ce vedeti este un concept, iar modelul de serie va debuta abia in 2014, probabil cu niste modificari. Dar BMW i8 Concept, asa cum se prezinta el acum arata de vis. Nu cred ca exagerez cand spun ca nici un alt constructor nu are inca un concept la fel de spectaculos.

BMW i8 Concept a fost anticipat (si seamana mult) de un alt concept, BMW Vision EfficientDynamics. i8 Concept arata insa mai bine, este o idee mai rafinat si cu un interior asemamantor celui de pe i3, dar mult mai sportiv. Caroseria este facuta cu aceeasi tehnologie, aproape in intregime din fibra de carbon, greutatea masinii fiind de 1.480 kg.

BMW i8 Concept art1 Oficial: BMW i8 concept   Hibrid si.. fantastic!

Dealtfel, BMW i8 Concept este la cealalta extrema fata de i3, este un model (super)sport. Coupe-ul bavarez este un hibrid plug-in, ceea ce inseamna ca are doua motoare, unul electric si unul pe benzina, iar bateriile sale pot fi incarcate si la priza. Puntea fata este antrenata de acelasi motor electric cu 170 CP de pe i3, iar puntea spate are un motor pe benzina, cu doar 3 cilindri, de 1,5 litri, care produce 220 CP si 300 Nm.

BMW i8 Concept art2 Oficial: BMW i8 concept   Hibrid si.. fantastic!

BMW i8 Concept poate rula in regim sportiv, cu ambele motoare furnizand concomitent tot ce pot, caz in care masina (cu tractiune integrala) poate atinge 100 km/h in 4,6 secunde, viteza maxima fiind limitata la 250 km/h. Sau, pentru mersul in oras, se poate miza numai pe motorul electric, care ofera o autonomie de pana la 35 km.

BMW i8 Concept art3 Oficial: BMW i8 concept   Hibrid si.. fantastic!

Cum cele doua motoare se ajuta unul pe altul, consumul mediu al lui i8 concept este de doar 2,7 litri/100 km. Asta oficial, cu un stil de condus economic. BMW spune ca, in realitate, condus sportiv, in forta, folosind cam toti cei 354 CP ai ansamblului, BMW i8 Concept consuma intre 5 si 7 litri/100 km.

Absolut superb, sa vedem insa cat din superbitatea asta ramane pentru modelul de serie. Peste 3 ani.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.