Oficial: Noul BMW i3 Concept

BMW a prezentat astazi noile modele i3 si i8, in versiune concept. Vorbim despre cele mai importante modele electrice/hibride de la BMW, primele care vor fi oferit sub noul sub-brand “i” al bavarezilor. Eu zic sa le luam pe rand si ca sa fie totul cat mai clar, le prezint in posturi diferite.

Asadar, iata noul BMW i3 Concept, modelul cu propulsie electrica pe care BMW il va oferi incepand cu 2013. Masina este una revolutionara, BMW afirmand ca foloseste la scara mare fibra de carbon in combinatie cu plastic, astfel ca greutatea maisnii este de doar 1.250 kg. Este o valoare mai mult decat buna pentru o masina electrica, ale carei baterii cantaresc destul de mult. BMW spune ca, daca nu ar fi folosit aceasta tehnologie, BMW i3 Concept ar fi avut cu 250 – 300 kg mai mult.

BMW i3 Concept art1 Oficial: Noul BMW i3 Concept

Greutatea foarte buna inseamna autonomie si agilitate. BMW i3 Concept are un motor electric care produce 170 CP si 250 Nm si are tractiune spate. Propulsorul permite atingerea vitezei de 100 km/h in circa 8 secunde. Foarte bine pentru un model electric. Viteza maxima este limitata la 150 km. BMW spune ca bateriile pot fi incarcate complet in circa 6 ore, dar un dispozitiv special permite incarcarea lor la 80% din capacitate in doar o ora.

BMW i3 Concept art2 Oficial: Noul BMW i3 Concept

Autonomia masinii este de circa 150 km, ceea ce reprezinta cam aceeasi performanta obtinuta si de alte modele electrice. Poate vor exista imbunatatiri la capitolul asta, pana in 2013, cand va fi lansat modelul de serie.

BMW i3 Concept art3 Oficial: Noul BMW i3 Concept

BMW i3 Concept este primul model electric premium din lume, spun nemtii. Iar asta se vede instant cand privesti masina. Nu stiu cum va asteptati voi sa arate, dar iata-l. Si nu e rau. Are 4 locuri, portiere spate cu deschidere in oglinda si un interior foarte high-tech, cu monitoare de ultima generatie. Cred insa ca o parte din toate aceste elemente vor fi ceva mai conventionale pe modelul de serie.

Inca doi ani pana-l vom vedea pe strada.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.