Opel Corsa cu GPL montat chiar de Opel

Acum vreo 15 ani, constructorii de masini si-au dat seama ca diesel-ul va fi urmatorul succes in industrie, asa ca au inceput sa dezvolte propulsoare diesel din ce in ce mai performante. Pana au ajuns la ceea ce vedem astazi. Adica diesel chiar si pe Porsche Cayenne..

In prezent, miza este pe alimentarea cu GPL. E adevarat, nu toata lumea apeleaza la asa ceva, ci producatorii de volum, deocamdata pentru modelele mici. Dar chiar si asa, se vede ca GPL-ul incepe sa atraga atentia marilor constructori, normal, dupa ce au vazut ca sunt multi clienti care-si monteaza asemenea sisteme after-market.

Opel Corsa GPL Opel Corsa cu GPL montat chiar de Opel

Opel vine acum cu un asemenea sistem de alimentare cu GPL pe modelul Corsa echipat cu propulsorul de 1,2 litri. Modelul se numeste Corsa 1.2 LPG ecoFLEX si constructorul german spune ca poate scadea cheltuielile cu combustibilul cu pana la 40%. De asemenea, emisiile de CO2 sunt cu 15% mai mici comparativ cu benzina.

Rezervorul de GPL este montat in spatiul rotii de rezerva, astfel incat volumul portbagajului ramane neafectat. In plus, autonomia masinii este acum intre 1.100 si 1.500 km, cu ambele rezervoare pline la dispozitie. Evident, trecerea intre alimentarea cu benzina se face automat, dar exista si comanda manuala. Propulsorul dezvolta 83 CP cand este alimentat cu GPL si 85 CP cand este alimentat cu benzina.

Opel Corsa GPL 1 Opel Corsa cu GPL montat chiar de Opel

Nu stiu cat mai costa “gazul” in Romania, dar in Germania pretul GPL-ului este de 0,72 euro/litru, iar cel al benzinei dublu, 1,50 euro/litru. In plus, nemtii au reducere la impozit pentru masinile alimentate cu GPL. De exemplu, impozitul pentru un Corsa cu motor pe benzina este de 44 euro, iar pentru acelasi model cu GPL ajunge la doar 26 euro.

Si acum o alta noutate. Curand, Opel va propune versiuni alimentate cu GPL si pe modelele Meriva, Astra, Zafira Tourer si Insignia, motorul vizat fiind cel de 1,4 litri, turbo. Abia astept sa vad ce va oferi acest nou si modern propulsor in combinatie cu GPL-ul.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.