Skoda si-a permis o aroganta chiar in fata americanilor. Care nu cunosc aceasta marca. Cehii au avut insa ambitia de a aniversa in stil mare cei 10 ani de cand a aparut primul model RS al gamei Skoda (Octavia RS, prima generatie). Astfel, au preparat un model special, pentru a-l putea face sa atinga peste 300 km/h pe pista de sare de la Bonneville.
S-a plecat de la o Octavia RS de serie, echipata cu motorul TSI de 200 CP. Insa, inginerii au indepartat turbina de serie si au montat una special, care a dus puterea maxima la valoare de 500 CP. Si alte modificari au fost operate, cum ar fi cele de aerodinamica si reducerea garzii la sol cu 80 mm.
La prima incercare, Skoda Octavia RS Bonneville Special a atins viteza de 313,1 km/h, dar la a sasea a venit si recordul, o viteza maxima de 323,4 km/h. Si nu e tot, mai sunt cateva zile din Bonneville Speed Week, iar echipa constrctorului ceh vrea sa depaseasca recordul categoriei ‘masini de serie, de 2 litri’, care este acum la valoarea de 345,6 km/h.
Normal, n-are rost sa visam la asa ceva pentru modelele de serie :). Asta desi in urma cu o saptamana, era pe A2 un exemplar care parea ca incearca sa depaseasca viteza asta.
Sincere felicitari celor de la skoda, nu doar pentru reusita ci si pentru implicarea lor in astfel de evenimente.
Bonneville Speed Week este si va fi cel mai important/mare eveniment al impatimitilor de viteza.
Impresionant dar…Skoda (Cehia) si Volkswagen (Germania)…de ce o masina de serie Skoda din Anglia impreuna cu mecanici englezi au fost cei care au atins aceasta performanta? Doar fiindca vorbeau engleza ca mergeau in SUA? Alt motiv nu gasesc. Daca nu era modificata de mecanici cehi, macar de germani…asta mi se pare ciudat
@alex.80
E clar si e bine stiut ca pentru a fi prezent la un astfel de eveniment e nevoie de multa dedicatie, talent si bani. Se pare ca cei din londra sunt mai devotati/motivati.
Decizia de a fi prezenta skoda la eveniment a fost luat la nivel de firma mama nu de filiala englezeasca.