Drive-test: Citroen DS3 1,6 l e-HDi – Economic, frumos, scump

Inca de cand am testat primul DS3, care s-a nimeri a fi si cel cu motor de 1,6 litri THP, cu 150 CP, am stabilit clar ca imi place foarte mult masina asta. Si eu nu sunt chiar un mare fan Citroen. La momentul asta imi plac DS3, C5 si C6. Atat. Dar DS3 este cu totul special. Arata intr-un mare fel, nici nu-l vad ca avand vreo legatura cu C3.

Si, poate va surprinde, in Europa, Citroen DS3 merge excelent. Cred ca nici francezii nu se asteptau, pentru ca cea mai mare problema a masinii asteia este pretul, unul consistent. Poate DS3 in sine merita banii astia, dar sunt multi carora, desi le place masina, nu le vine sa plateasca atatia bani pe un Citroen.

Citroen DS3 1.6 l e HDI Drive test art1 Drive test: Citroen DS3 1,6 l e HDi   Economic, frumos, scump

Acum, se poate spune ca am condus extremele lui DS3, la nivelul motorizarilor. De la motor turbo, benzina, de 150 CP, am avut acum pe mana versiunea cu motorul de 1,6 litri e-HDi, cu 90 CP. Un propulsor demn de luat in seama de catre cei fara pretentii sportive si cei care merg mai mult in oras. Pentru ca, va imaginati, atu-ul acestei versiuni nu este sportivitatea. Da, performantele sunt unele medii, adica 11,3 secunde pana la 100 km/h si 182 km/h viteza maxima, dar la cum arata si cum e setata platforma, ai vrea mai mult de la DS3.

Citroen DS3 1.6 l e HDI Drive test art2 Drive test: Citroen DS3 1,6 l e HDi   Economic, frumos, scump

Daca nu exceleaza la dinamica, motorul este campion la economie. Citroen spune ca are un consum mediu de doar 3,6 litri/100 km. Nu l-am testat, am mers mai mult pe autostrada, pe litoral. Pe A2, cu tempomatul setat la fix 130 km/h, in rest putin peste limita legala, Citroen DS3 e-HDi a consumat 5,5 litri/100 km. Cu 90 km/h pe drumurile judetene, cred ca se apropie bine de cei 3,2 litri/100 km promisi in extraurban.

In oras, sunt sanse la un consum real de cam 5 litri/100 km (4,3 l/100 km oficial), dar aici DS3 1,6 l e-HDi are un “ajutor” si anume sistem Stop/Start. Citroen spune ca e un sistem micro-hibrid, dar nu este. Denumirea lor este, de fapt, un termen care produce initial o oarecare confuzie. Nu exista un motor electric, ci doar sistem Stop/Start cu recuperare a energiei produse la franare. Unul foarte eficient, e adevarat.

Citroen DS3 1.6 l e HDI Drive test art3 Drive test: Citroen DS3 1,6 l e HDi   Economic, frumos, scump

Cutia, manuala cu 5 trepte, nu este chiar atat de precisa in selectii cum ar fi trebuit si parca s-ar fi cerut si treapta a sasea, pentru viteze de autostrada.

Sunt multe masini Stop/Start, dar n-am vazut nici una care sa afiseze timpul in care motorul este oprit. DS3 1,6 l e-HDi o face si in felul asta iti dai seama cat de mult ajuta sistemul. De exemplu, dupa circa 7 km parcursi prin Bucuresti, computerul de bord imi arata ca timp de 3 minute motorul a fost oprit. Asadar, 3 minute in care, altfel, motorul ar fi consumat. Si e vorba de 7 kilometri, dar va imaginati ca economia e chiar importanta daca te plimbi cateva zeci de km prin oras.

Citroen DS3 1.6 l e HDI Drive test art4 Drive test: Citroen DS3 1,6 l e HDi   Economic, frumos, scump

Am ajuns si la cel mai sensibil capitol pentru Citroen DS3. Pretul. Arata bine, e chiar ultraeconomic, te evidentiaza in trafic, dar.. asta costa 19.150 euro. Ba chiar 21.240 euro daca vrei versiunea de 110 CP a aceluiasi motor. Mult, practic trebuie sa dai pe masina asta cam cat ai da pe o Astra diesel de 160 CP.  Deci, logic, nu se justifica. Dar DS3 nu e o masina de logica, ci una pentru reactii de genul “imi place, o vreau!”. Pentru ca stilul costa. In orice domeniu.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.